اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040559495462

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای:

ادبیات فارسی در کنار آموزش زبان فارسی به خارجی ها ارائه شود

کد: 1395040559495462

http://j.mp/28SWobu

، تهران , (اخبار رسمی): رییس پژوهشکده تاریخ اسلام گفت: ادبیات فارسی باید در کنار زبان فارسی به غیر فارسی زبانان آموزش داده شود تا آنها بتواند فرهنگ و هویت این سرزمین را به درستی درک کنند، ضمن آنکه ادبیات فارسی بسیار جذابیت ایجاد می کند.

رییس پژوهشکده تاریخ اسلام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای با اشاره به جایگاه زبان فارسی در جهان، گفت: بعد از زبان عربی، مهمترین زبان اسلام، زبان فارسی است و در سرزمین های بزرگی از گذشته تا به امروز رواج داشته است و بعدها با دخالت استعمار محدود شده است ولی همچنان علاقه به این زبان و ادبیات فارسی وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ منطقه های تاجیکستان، ترکمنستان، خود افغانستان که در گذشته جزیی از خراسان بوده است و سپس تحت سلطه استعمار رفته و به کشور تبدیل شده اند، هنوز زبانشان، فارسی است ولی به شکلی دیگر گویش می کنند و یا خط آنها تغییر کرده است اما می بینیم که بسیار نسبت به ادبیات ایران و شعرای ایرانی علاقمند هستند و شعرها را از حفظ می‌خوانند، بنابراین همان طور که گفته شد زبان و ادبیات فارسی در کنار هم باید قرار بگیرد تا بتواند فرهنگ و هویت این سرزمین را معرفی کند و همین است که جذابیت ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام خامنه‌ای با بیان اینکه انتخاب نام سعدی برای بنیادی که کار آن آموزش زبان و ادبیات فارسی به جهانیان است، بسیار مناسب بوده، خاطرنشان کرد: اولا سعدی تنها یک شاعر نیست، بلکه عالم و دانشمند نیز بوده است و مزیتی که این شاعر شهیر و بزرگوار نسبت به بقیه شعرا دارد، در این است که او علاوه بر شعر درحوزه نثر نیز فعالیت داشته و کتاب گلستان سعدی که مجموعه‌ای شیوا از شعر و نثر و روایت‌های ارزشمند قابل تعمق و تفکر است نه تنها برای مردم ایران زمین بلکه برای جهانیان شناخته شده است.

وی افزود: این مجموعه دارای نثری فاخر است و با گذشت زمان، تازگی خود را از دست نداده است و این هنری است که خاص این شاعر است؛ بنابراین نام او شایسته این است که سمبل و معرف آموزش زبان و ادبیات فارسی در جهان باشد.

حجت الاسلام خامنه‌ای در دیداری با فارسی آموزان سنگالی نیز جویای احوال کریم سنایی، استاد زبان فارسی در سنگال شد که فارسی آموزان ضمن تمجید از این استاد، او را مشوق خود برای ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی دانسنتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد سعدی

بنیاد سعدی تلاش می­کند با برنامه ریزی علمی و روشمند و اقدامات سنجیده و تلاش پیگیر؛ مرجع، همراه و مددکاری باشد برای همه علاقمندانی که در خارج یا داخل ایران می‌خواهند فارسی بیاموزند. همة افراد و مؤسّسات کوچک و بزرگی که در جهان به امر فارسی‌آموزی اهتمام دارند، از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر گرفته تا کودکستان­ها و مدارسی که فارسی آموزی در برنامه آنها قرار دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها