اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264595441

شرکت ایران خودرو منتشر کرد

کارنامه 2 ساله بزرگترین خودروساز خاورمیانه

کد: 1395042264595441

http://goo.gl/dAgTJj

، تهران , (اخبار رسمی): نگاهی به دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو در سالهای اخیر، حکایت از بازگشت بسیاری از شاخص های صنعتی به شرایط طبیعی دارد، شاخص هایی که به معنای واقعی کلمه در شرایط نامطلوب قرار گرفته بودند.

کارنامه 2 ساله بزرگترین خودروساز خاورمیانه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت ایران خودرو، بازیابی سهم 54 درصدی بازار داخلی توسط بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه خود مبین بهبود شرایط در این تولیدکننده بزرگ ایران است. رویکردهای جدید و متفاوتی در سال‌های اخیر در شرکت ایران‌خودرو به کار گرفته شد که حفظ جریان تولید، گسترش همکاری‌های بین‌المللی، ارتقای بهره‌وری و داخلی‌سازی محصولات از جمله فعالیت‌ها و اقدامات شرکت در شرایط محدودیت‌های بین‌المللی بود.

 در شرایطی که اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی شوک بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرد و صنعت خودروسازی نیز دچار رکود شد اما با تلاش جهادگران سنگر تولید ایران‌خودرو شرکت دچار تحولات مثبت بزرگی شد که نتیجه آن در جامعه و اقتصاد کشور نیز محسوس است.

 تیراژ و تنوع تولید

در سال 92 برنامه ریزی اصلی ایران خودرو برای رفع موانع تولید و مدیریت بحران ایجاد شده در زنجیره تامین و تولید بود که در مدت کوتاهی با تدوین سیاست ها و راهبردهای مقتضی، تولید به روال عادی خود بازگشت. بعد از دست یابی ایران خودرو به تیراژ تولید روزانه به بیش از دوهزار دستگاه، تمرکز و دغدغه اصلی مدیران این شرکت معطوف به افزایش کیفیت، توسعه محصول، ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش و در نهایت صادرات شد. در راستای توسعه محصول با اتخاذ استراتژی مولتی برند  و به تبع آن هدف گذاری صورت گرفته توسط  مدیرعامل این شرکت تا سال 2025 به تیراژ سالانه 1،800،000 دستگاه رسیده و حداقل یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد. 

 پسابرجام و همکاری های بین المللی ایران خودرو

در جهت تحقق استراتژی مولتی برند، یکی از رویکردهای ایران خودرو توسعه روابط بین‌المللی و دعوت از خودروسازان بزرگ و معتبر دنیا برای سرمایه گذاری در این شرکت و حرکت به سوی خودروساز شدن است.

 ایران‌خودرو  مذاکرات مختلفی با خودروسازان و قطعه سازان معتبر دنیا انجام داد و همچنان نیزاین مذاکرات ادامه دارد. شرایط خاصی در همکاری‌های نوین ایران خودرو در عرصه بین‌المللی مورد توجه واقع شده که با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی تبیین شده و حفظ منافع ملی، انتقال دانش فنی و مهندسی است تا درنهایت ایران خودرو تبدیل به خودروساز جهانی شود.

مشارکت و سرمایه گذاری با خودروسازان برتر جهانی و تولید محصول مشترک که منجر به ارتقای فن آوری و دانش تولید خودرو در ایران شود، از اقداماتی است که در سال های اخیر دنبال شده است.

عقد قرارداد تولید محصول با شرکت پژو شریک تجاری  قدیمی ایران خودرو اولین گام ایران خودرو در مسیر جهانی شدن بود. در کنار پژو مذاکرات ایران خودرو با سایر خودروسازان از جمله مرسدس بنز ، فیات، رنو و... نیز درحال انجام است که با شکل گیری همکاری‌ها و انتقال دانش و فن آوری تولید به ایران خودرو در آینده ای نزدیک شاهد عرضه محصولاتی قابل رقابت در سطح جهانی خواهیم بود.

 تولید بدون سرمایه گذاری

در سال های گذشته، ایران خودرو در برخی از کشورها برای سرمایه گذاری و راه اندازی خط تولید اقدام کرده است. در برخی از سایت ها که با سرمایه گذاری مستقیم ایران خودرو تاسیس شد، در سایه بی ثباتی های سیاسی و شرایط خاص این کشورها، تولید به حالت نیمه تعطیل درآمد و یا این که متوقف شد. 

نزدیک ترین مثال در این زمینه راه اندازی خط تولید در کشور الجزایر بدون سرمایه گذاری مستقیم و صرفا با ارایه خدمات فنی و مهندسی است .

 داخلی سازی محصولات و کاهش ارزبری

یکی از ارکان اصلی مذاکرات و قراردادهای ایران خودرو با شرکت های خارجی داخلی سازی قطعات از سطح 40 درصد و افزایش آن تا سطح 70 درصد است، این موضوع در قرارداد منعقد شده با شرکت پژو نیز رعایت شده و آغاز تولید محصول و اجرای قرارداد با داخلی سازی 40 درصد است که این میزان در سال چهارم همکاری‌ها به 70 درصد افزایش خواهد یافت.

 درخشش در بازار سرمایه

پیش بینی کارشناسان بازار سرمایه، حاکی از چرخش مدار بازار بر محور خودرو است. ایران خودرو که با پشتوانه و معتبرترین سهم خودرویی در بازار بورس محسوب می شود، بیش از سایر سهام  مورد توجه سهام داران است. با تدابیری که مدیران ایران خودرو اندیشیدند، در مدت کوتاهی زیرساخت های مالی اصلاح و  زیان دهی متوقف شد و متعاقب آن شرکت به سودآوری دست یافت. با توسعه در بخش های مختلف ایران خودرو و عینیت یافتن برنامه ها و اجرای قراردادهای بین‌المللی متقاضی سهام این شرکت بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

  ارتقای بهره وری

تلاش برای بهبود و استفاده موثر و کارآمد از منابع گوناگون چون نیروی کار سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف تمامی مدیران سازمان‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی است. وجود ساختار سازمانی مناسب، روش‌های اجرایی کارآمد، تجهیزات و ابزار کار سالم، فضای کار متعادل و از همه مهم‌تر نیروی انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی هستند که برای دست یابی به شاخص‌های بهره وری مورد توجه مدیران ایران خودرو است. فعالیت سال های اخیر در ایران خودرو حکایت از تلاش‌های بی وقفه برای افزایش بهره وری در این شرکت عظیم دارد.

 تعامل با قطعه سازان

با تدابیری که در شرایط تحریم اندیشیده شد، کارگران قطعه سازان بر سرکار خود بازگشتند و تولید در بزرگ ترین خودروسازی خاورمیانه جانی تازه گرفت. با اصلاحاتی که در ساختارمالی انجام شد، بدهی قطعه سازان پرداخت شد و بسیاری از این شرکت ها تصمیم به خرید تجهیزات جدید و جذب نیروی انسانی گرفتند.

گروه صنعتی ایران خودرو پس از رسیدن به توان تولید روزانه 2500 دستگاه در روز، اهداف خود در زمینه تیراژ تولید را محقق کرده و با برقراری ثبات در این بخش، چهار محور اصلی را در دستور کار آینده خود قرار داده است.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو (سهامی عام) در مرداد ماه سال 1341 با سرمایه 100 میلیون ریال تاسیس شد. تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «ال‌پی» بود که شاسی آن از آلمان وارد می شد و با نصب اتاق بر روی آن در کارخانه شمالی فعلی شرکت ایران‌خودرو مونتاژ می گردید. در ادامه این شرکت به تولید محصولاتی مانند پیکان، پژو 405 ، پژو پارس ELX ، سمند ال ایکس، سمند سریر و سورن، تندر90، رانا و دنا پرداخت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید