اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050269075575

محصص:

مشاوران فنی کمک بسزایی در رشد تیم ها دارند

کد: 1395050269075575

https://goo.gl/oQFtVV

، تهران , (اخبار رسمی): کارشناس فوتبال معتقد است حضور مشاورین داخلی و خارجی در کنار مربیان در باشگاه ها باعث می شود تا تیم ها رشد کنند و شاهد رقابت تنگاتنگی بین تیم ها باشیم.

مشاوران فنی کمک بسزایی در رشد تیم ها دارند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: یکی از نقاط ضعفی که در لیگ برتر ما مشاهده می شود، نبود مشاورین فنی مجرب ایرانی و خارجی است. اگر با سرمربیان تیم هایی که در رقابتهای قهرمانی باشگاههای آسیا حضور داشتند، صحبت کنید، به این نتیجه می رسید که نبود مشاور فنی در کنار تیم می تواند از عوامل عملکرد ناموفق یک تیم باشد.
وی در ادامه بیان کرد: دوره های آموزشی برای کادر فنی تیم ها بسیار موثر است اما درکنارش استفاده از مشاورین فنی، مشاورین تغذیه و مشاورین آنالیز می تواند به عملکرد هر چه بهتر یک تیم کمک بسزایی کند. اکنون در تمامی دنیا وجود این افراد در فوتبال به یک واقعیت تبدیل شده و تیم هایی که از موارد فوق بهره نمی برند، آسیب خورده اند.
کارشناس فوتبال در ادامه گفت: تیم های مطرح دنیا مانند بلژیک ، پرتغال در بازیهای یورو و یا تیم های آمریکایی با یک کمپانی قرارداد بسته اند که کار این کمپانی ارزیابی فعلی وضعیت باشگاه مربوط به این کشور ها و لیگ هایشان است. پس از پایان مسابقات مختلف، گزارشی از وضعیت فعلی فوتبال موجود در دنیا و همچین فوتبال باشگاهی و ملی کشورهای فوق را ارائه می دهند و اعلام می کنند که تا چه حد از استاندارد های روز فوتبال عقب هستند و یا در چه شرایطی قرار دارند.
محصص در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال در کنار باشگاههای حاضر درلیگ به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند چرا که می تواند در راستای رشد و موفقیت فوتبال ایران کمک بسزایی داشته باشد. حتی در قسمت فوتبال پایه نیز با آنالیز مشکلات و برنامه های جدید می توانیم موانع و مواردی که بر سر راهمان قرار دارد را برداشته و در راستای موفقیت هر چه بیشتر گام برداریم. ما تنها زمانی به مشکلات پی می بریم که خود را با کشورهای پیشرفته در زمینه فوتبال پایه، باشگاهی و ملی مقایسه کنیم.
وی  در پایان گفت: معتقدم مربیانی که در زمینه مدارس فوتبال فعالیت می کنند باید به کشورهای مختلف اعزام شوند و با ارائه تبادل نظر و حضور در دوره های آموزشی بتوانند آخرین اطلاعات به روز دنیا را در اختیار داشته باشند. یکی از راه های پیشرفت برای هر مربی مسافرت است. چرا که معلومات مربی با حضور در کشورهای دنیا و بررسی شرایط تیم ها با تیم خود تغییر می کند و این موضوع عامل پیشرفت خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (مخفف انگلیسی: FFIRI، کد فیفا: IRN)‏ یک سازمان مردم‌نهاد در ایران است که امور مربوط به فوتبال در ایران را اداره می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش