رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران اعلام کرد

هدف گذاری صادرات 200میلیون دلاری مبل

کد: 1395051174105795

https://goo.gl/zbxuzT

، تهران , (اخبار رسمی): نیاز کشورهای همسایه به مبلمان 450 میلیون مصرف کننده تخمین زده شده است که باید صادرات از 20 تا40 میلیون دلار حداقل به 200 میلیون دلار برسد.

هدف گذاری 200میلیون دلاری بازارمبل در 5سال

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، حسن احمدیان، رییس این اتحادیه درباره راه حل مشکل صنعت مبلمان ایران اعلام کرد: ما یک طرح 5 ساله آماده کردیم که هم وزارت صنعت و سازمان توسعه آن را تایید کرده اند و فرایند این طرح هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی برای پیدا کردن تجار را برگزار کرده ایم، همچنین از یکسری تجار برای بازدید دعوت شده است ؛ این تجار به ایران آمده اند تا بازدیدهایی داشته باشند و با توجه به پتانسیل های تولیدکنندگان ایرانی فضای مشترکی برای فعالیتشان شکل بگیرد.

احمدیان همچنین تاکید کرد: برای پیشبرد برنامه ها، شرکتی با رویکرد صادراتی تاسیس شده که وظایفش در جهت ارتقای صادرات و کیفیت محصولات صادراتی و شناسایی خریداران و آماده سازی، بستر سازی و بسته بندی است.

او همچنین درباره این کشورهای هدف که در طرح 5 ساله عنوان شده است ادامه داد: برای این کشورها شاخص هایی تعیین شده است. این کشورها با توجه به معیارهایی از جمله دین و مذهب، روابط سیاسی و تولیدی بودن  و ... تقسیم شده اند. این کشورهای هدف کشورهایی مثل تاجیکستان، عراق، افعانستان، عمان و رسیه و عمدتا کشورهای همسایه هستند.

براساس صحبت های احمدیان، نیاز کشورهای همسایه به مبلمان 450 میلیون مصرف کننده تخمین زده شده است. او ادامه داد: در این برنامه با رویکرد صادراتی می خواهیم صادرات را از 20 تا40 میلیون دلار حداقل به 200 میلیون دلار برسانیم.  

به هرحال، به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در حال حاضر، فرایندهای برنامه 5 ساله در حال اجراست. بازارها شناسایی شده، نمایشگاه های تخصصی برای پیدا کردن تجار بررسی شده است. شرکت صادراتی هم راه اندازی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه مبلمان که چند روز آینده شروع می شود، با حضور اتاق ایران و سازمان توسعه، شرکت سهامی نمایشگاه ها، گمرکات و صندوق ضمانتنامه و تجار و تولیدکننده ها برنامه و سمیناری خواهیم داشت که شنبه هفته آینده برگزار می شود. تا چند وقت آینده هم عملیات اجرایی طرح کلید می خورد. البته نباید فراموش کرد که خود این فرایند هم 2 سال است که زمان برده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران

اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان ایران تشکلی است ملی و مستقل، برآمده از جمع نخبگان صنعت مبلمان و دکوراسیون ایران که آرمان تثبیت هویت و توسعه توان این صنعت در مقیاس بین المللی را از مسیر هم افزایی درون صنفی و تعامل برون صنفی دنبال می کند. ما تلاش میکنیم با توسعه توان و مهارت تولید محصولات رقابتی، زمینه حضور موفق تولیدکنندگان مبلمان ایران در بازارهای خارجی را فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار