اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051275555448

در نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه میدانی سینما مطرح شد

صنف 66 عضوی بدون بیمه

کد: 1395051275555448

https://goo.gl/CfIZdY

، تهران , (اخبار رسمی): در نخستین جشن مستقل انجمن جلوه‌های ویژه میدانی سینمای ایران از کوچک بودن این صنف 66 عضوی و بیمه نبودن آنها انتقاد شد.

انجمن جلوه‌های ویژه میدانی سینمای ایران

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی خانه سینما، نخستین جشن مستقل انجمن جلوه های ویژه میدانی با حضور ناصر عنصری (قائم مقام مدیرعامل) و شادمهر راستین (عضو هیات مدیره) خانه سینما، علیرضا رضاداد (مشاور عالی سازمان سینمایی برگزار شد.

در این مراسم که توسط امیرحسین مدرس اجرا ‌شد، ایمان کرمیان (دبیر اولین جشن مستقل جلوه‌های ویژه میدانی) ضمن ادای احترام به پرویز صبری کارگردان فقید سینما و دیگر سینماگرانی که اخیرا دار فانی را وداع گفته اند اظهار داشت: این جشن برای قدردانی از کسانی برگزار شده است که عمر خود را در راه جلوه‌های ویژه گذاشته‌اند و بدون استاد و با زحمت فراوان چراغ این حرفه را روشن نگه داشته‌اند.

کرمیان یادآور شد: شغل این صنف، در ظاهر خشن و در باطن کشنده است و عزیزان زیادی را در خود حل کرده است. امیدواریم با توجه بیشتر به تجربیات و اهمیت نیروهای انسانی متخصص از سوی مسئولان، دیگر شاهد اتفاقاتی مانند آنچه برای مرحوم جواد شریفی‌راد یا جعفر ریاضی‌مهر رخ داد، نباشیم.

وی سپس با گلایه از کم‌توجهی به این صنف اظهار کرد: حدود دو ماه است که برای این جشن زحمت کشیده‌ایم و توقع ما این بود که دوستان در جامعه سینمایی به این صنف مظلوم که روی پای خودش ایستاده است، توجه بیشتری داشته باشند.

 کرمیان خطاب به علیرضا رضاداد - مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی - که در این مراسم حاضر بود، گفت: این صنف فقط 66 عضو دارد و صنف کوچکی است اما اعضای آن هنوز بیمه ندارند. ای کاش آقای ایوبی اینجا بودند و کمی بهتر و مهربانانه‌تر ما را می‌دیدند.

 در ادامه، محسن روزبهانی به عنوان رئیس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در سخنانی کوتاه به حاضران و هم‌صنفان خود خیرمقدم گفت.

بر اساس این گزارش  ناصر عنصری - قائم‌مقام خانه سینما - نیز پشت میکروفن حاضر شد و گفت: این شغل بسیار خشن و در عین حال حساس است و دقت‌های خاص خود را می‌طلبد. در جلساتی که در خانه سینما داریم همواره به دوستان توصیه می‌کنم که در کنار کسب تجربه، خود را به علم این رشته نیز مجهز کنند تا در این عرصه هیچ‌گاه شاهد حوادث تلخ نباشیم.

 در ادامه قدردانی از تعدادی از حرفه‌ای‌های این رشته به عمل آمد و از مرتضی رمضانی و حمید ترکمان به عنوان دستیار مدیران جلوه‌های ویژه میدانی تقدیر شد.

همچنین  نادر میرکیانی و مصطفی رستگار نیز به عنوان مدیر جلوه‌های ویژه میدانی مورد قدردانی قرار گرفته ودر پایان نیز از ایمان کرمیان که خود از مدیران جلوه‌های ویژه میدانی است، تجلیل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه سینما

خانه سینما که از زمان آغاز فراخوان فعالیت آن به عنوان محل تجمع صنوف مختلف سینمایی ( 1368 ) تا زمان اعلام تاسیس ( 1372 ) و فعالیت رسمی آن چهار سال طول کشید، اکنون به عنوان یکی از نهادهای صنفی با سابقه و مرتبط با هنر صنعت سینما شهره است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر