اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586565628

از سوی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران صورت گرفت

معرفی 66 شرکت مجاز گارانتی و خدمات

کد: 1395052586565628

http://goo.gl/8upVzd

، تهران , (اخبار رسمی): لیست شرکت‌هایی که مجاز به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در تهران هستند به 66 شرکت رسید.

معرفی 66 شرکت مجاز گارانتی و خدمات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران ،فرآیند تایید شرکت‌هایی که مجاز به صدور گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش هستند پس از آن حاصل می‌شود که این شرکت‌ها بعد از بازرسی از سوی اتحادیه رایانه با دریافت نامه تاییدیه به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه و اقدام به دریافت اعتبارنامه می‌کنند.

به گفته مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران فرآیند تایید شرکت‌های صدور گارانتی و خدمات پس از فروش پس از تفاهم با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده برای ریشه‌کن کردن کارت‌های گارانتی بی‏اصالت و ساماندهی بازارخدمات پس از فروش را در دستور کار این اتحادیه قرار گرفت. در این خصوص منوچهر زند، نایب‌رئیس اتحادیه رایانه تهران به «دنیای اقتصاد» می‌گوید اگرچه بر اساس اطلاع‌رسانی و ابلاغیه‏های انجام گرفته در سایت اتحادیه افراد و شرکت‌های حقیقی و حقوقی تا پایان آذر ماه سال گذشته وقت داشتند برای اخذ مجوز خدمات پس از فروش اقدام کنند، اما پس از این تاریخ نیز اعضای صنف می‌توانند با مراجعه به اتحادیه نسبت به تمدید و دریافت معرفی نامه اقدام کنند.او تاکید می‌کند: ما کاملا مخالف انحصاریم و مخالف این هستیم که مدلی تعریف شود که فقط چند شرکت خاص را تایید کند.

ضرب‌الاجل ایجاد شده برای شرکت‌هایی بود که در آن زمان مشغول به فعالیت بودند و باید مدارکشان را برای ممیزی و صدور مجوز ارائه می‌دادند اما این در هیچ وقت بسته نمی‌شود و شرکت‌هایی که نتوانستند از ممیزی‏های دفعه اول و دوم عبور کنند این مهلت را دارند تا با اصلاح معایب بار دیگر درخواست ممیزی بدهند و حائز شرایط شوند.به گفته او، همچنین اولتیماتوم ارائه شده در سال گذشته برای ساماندهی بازار کامپیوتر و شرکت‌هایی بود که به ارائه خدمات بدون پشتیبانی می‌پرداختند درحالی‌که پس ازبرخوردهای صورت گرفته به ندرت شاهد فروش کارت‌هایی هستیم که بی‌هویت و بی‌اعتبار هستند.

وی اظهار کرد: «در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های کارت فروشی و واحدهای صنفی زیرزمینی و زیر پله‏ای که کارت خدمات پس از فروش نامعتبر ارائه می‌دادند جمع شده‌اند. »بر این اساس لیست شرکت‌هایی که تا 18 مرداد ماه امسال موفق به دریافت مجوز خدمات پس از فروش شده‌اند در سایت اتحادیه رایانه تهران قرار گرفته است که براساس قوانین محتوای کارت‏های گارانتی قابل ارائه از سوی این شرکت‌ها باید شامل سریال، تاریخ شروع و انقضای گارانتی باشد.همچنین شرکت‌های دارای مجوز گارانتی تعویض موظف به الصاق لیبل روی کالاها هستند.

نایب رئیس اتحادیه رایانه تهران در ادامه همچنین از به تاخیر افتادن نمایشگاه کامپیوتکس خبرداد که قرار بود از 19 مرداد ماه امسال در مصلای تهران برگزار شود. زند اضافه کرد: «برای برگزاری نمایشگاه نیاز به مجوزاداره اماکن بود که به‌دلیل عدم صدور این مجوز در تاریخ مقرر از سوی این نهاد برگزاری نمایشگاه صورت نگرفت اما در این زمینه در حال هماهنگی هستیم.به‌دلیل اینکه رعایت مسائل امنیتی برای ما در اولویت قرار دارد از این قوانین تمکین می‌کنیم و با توجه به تاخیر افتادن این تاریخ باید با مرجع برگزار کننده نمایشگاه در مصلای تهران مراوده صورت بگیرد تا تاریخ جایگزین تعیین شود.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]