اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091766037

ناخدا سلیمان به جشنواره کره می‌رود

کد: 1395053091766037

http://goo.gl/VyLXv5

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم مستند «ناخدا سلیمان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سعادتعلی سعیدپور، به بخش مسابقه جشنواره مستند کره راه یافت.

ناخدا سلیمان به جشنواره کره می‌رود

به گزارش  اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند کره DMZ Docs طی روزهای 1 تا 8 مهر 95 در شهرهای گویانگ و پاژو کشور کره‌جنوبی برگزار می‌شود و فیلم مستند «ناخدا سلیمان» ساخته سعادتعلی سعیدپور در بخش «مسابقه آسیا»ی این جشنواره روی پرده می‌رود.

در این دوره از جشنواره DMZ Docs که به مدت 8 روز برگزار می‌شود، 102 فیلم مستند از 84 کشور دنیا به نمایش درمی‌آیند.

برنامه نمایش فیلم مستند «ناخدا سلیمان» برای روزهای دوم و سوم مهرماه پیش‌بینی شده است.

جشنواره DMZ Docs از مهمترین جشنواره‌های مستند کره‌جنوبی است که در سال‌های اخیر با حمایت از فیلمسازان آسیایی و بین‌المللی، به اتفاق مهمی در آسیا بدل شده است. همه ساله در بخش پیچینگ و جذب سرمایه این جشنواره، حدود 250 هزار دلار برای تحقیق و تولید آثار مستند، به مستندسازان سراسر جهان پرداخت می‌شود.

در خلاصه فیلم مستند «ناخدا سلیمان» آمده است: «سلیمان ناخدای کشتی به نمک نشسته در دریاچه ارومیه است که پس از خشک شدن تدریجی دریاچه، کار خود را از دست داده است. او پس از بیکار شدن به کشاورزی روی می‌آورد؛ اما این شغل هم تحت تاثیر بحران دریاچه ارومیه، از آینده‌ای برخوردار نیست.»

سال گذشته مستند «ناخدا سلیمان» در بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده رفته بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی، متولی حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی اول، فیلم‌های مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی حرفه‌ای و فیلم‌های انیمیشن بلند و کوتاه است تا با هنرمندی جوانان خلاق، متعهد و باتجربه و تلاش در عرصه نمایش داخلی و بین‌المللی آثار ارزشمند فرهنگی، افق روشنی را برای سینمای پرافتخار و جهانی «ایران اسلامی» ترسیم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر