اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193636037

با انیمیشن «آلفابت» به آگاهی و حقیقت برسید

کد: 1395053193636037

http://goo.gl/kTXsgo

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم انیمیشن «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی، با موضوع آگاهی انسان و رسیدن به حقیقت، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

با انیمیشن «آلفابت» به آگاهی و حقیقت برسید!

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کیانوش عابدی با اشاره موضوع «آلفابت» گفت: «ما در مدت زمان شش دقیقه به موضوع آگاهی انسان و اهمیت آن می‌پردازیم. انسان‌های خاصی دنبال عنصر آگاهی می‌روند و برای رسیدن به حقیقت جان‌شان را هم از دست می‌دهند. ما در این انیمیشن سراغ این آدم‌ها می‌رویم.»

وی با اشاره به اینکه موضوع «آلفابت» جهان‌شمول است و مختص زمان و مکان خاصی نیست، خاطرنشان کرد: «ایده کلی این انیمیشن مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده بود و سرانجام توانستم جزئیات را دربیاورم و کاراکترها را خلق کنم. البته شاید جزئیات کار کمی تغییر کند، اما ایده اولیه به قوت خود باقی است.»

این انیمیشن که با تکنیک سه‌بُعدی ساخته می‌شود، مراحل طراحی و دکوپاژ کاراکترها، مدل‌سازی و همچنین رنگ‌آمیزی و انیمیت را پشت سر گذاشته و هم اکنون در مرحله شروع رندر است.

عابدی درباره‌ تکنیک به کار رفته در انیمیشن «آلفابت» هم توضیح داد: «از آنجایی که رنگ‌آمیزی در کار وجود دارد، انیمیشن را از حالت سه‌بُعدی خشک درآوردیم تا چندان به چشم نیاید. همچنین کاراکتر اصلی این انیمیشن از کاغذ است.»

وی در پایان پیرامون وضعیت امروزی انیمیشن ایران گفت: «خوشبختانه پیشرفت خوبی در زمینه‌ی انیمیشن به لحاظ تکنیک شاهد هستیم و می‌توانم بگویم به استاندارد‌های جهانی رسیدیم؛ اما متاسفانه انیمیشن ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است و برای رسیدن به این مهم، توجه مدیران فرهنگی کشور به حوزه انیمیشن را نیازمندیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی، متولی حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی اول، فیلم‌های مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی حرفه‌ای و فیلم‌های انیمیشن بلند و کوتاه است تا با هنرمندی جوانان خلاق، متعهد و باتجربه و تلاش در عرصه نمایش داخلی و بین‌المللی آثار ارزشمند فرهنگی، افق روشنی را برای سینمای پرافتخار و جهانی «ایران اسلامی» ترسیم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر