اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193730040

«بی مثبت» (B+) در پاتوق فیلم کوتاه:

زندگی و مرگ آقای تالاسمی

کد: 1395053193730040

http://goo.gl/8GLBnQ

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم کوتاه «بی مثبت» (B+) ساخته نظیر میرزایی در هفتمین پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» به روی پرده می رود.

زندگی و مرگ آقای تالاسمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم تلاش می کند تا پرتره‌ای تأثیرگذار از زندگی و مرگ یک بیمار مبتلا به تالاسمی را نمایش دهد. قهرمان این فیلم بیماری است که با سهل‌انگاری و یا اغماض والدینش باید تا پایان عمر با هیولای خون‌خواری به نام تالاسمی مبارزه کند.

تأکید بر جایگاه خون در زندگی این بیمار و نقش این عنصر در فضاسازی و در شکل‌گیری داستان و پایان آن، کارکردی مفهومی و ساختاری به خون داده و به نوعی در شخصیت پردازی نیز تعیین کننده است. با این نگاه، تالاسمی به عنوان یک بیماری در قطب منفی داستان قرار گرفته و شاهد یک جریان دراماتیک تقابل بین قهرمان و ضد قهرمان هستیم.

فیلم «بی مثبت» از جمله تولیدات سال 93 انجمن سینمای جوانان (دفتر سنندج) است که چندی قبل در جشنواره فیلم «اینشورت» کشور انگلیس حضور داشته است. این فیلم آخرین ساخته نظیر میرزایی به شمار می‌رود که پیش‌ تر مستند «سجاده» و فیلم داستانی کوتاه «چهار هزار و چهارصد و چهل و یکمین روز زندگی‌ام» را کارگردانی کرده است.

میرزایی تاکنون جایزه بهترین مستند را برای مستند «سجاده» از دو جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بجنورد و نماز و نیایش دریافت کرده و فیلم «چهار هزار و چهارصد و چهلمین روز زندگی‌ام» جایزه تدوین و صداگذاری از جشنواره خرم‌آباد لرستان و استان کردستان را کسب کرده است.

هفتمین نشست پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» روز دوشنبه اول شهریور ماه سال جاری در پردیس سینمایی چهارسوی تهران برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن سینمای جوانان ایران

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1364 ، انجمن سینمای جوانان ایران با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فعالیت خود را از سر گرفت و با هدف تشویق نوجوانان و جوانان ایرانی به هنر عکاسی و فیلم سازی اقدام به جذب علاقه مندان نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر