اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131710009

واحدهایی که مرکبات را رنگ می کنند پلمپ می شوند

کد: 13950629131710009

https://goo.gl/QQqd9M

، تهران , (اخبار رسمی): فرماندار قائمشهر اعلام کرد که در صورت رنگ افزایی مرکبات، واحدهای متخلف بلافاصله پلمپ خواهند شد.

پلمپ، تنبیه واحدهای سورتنیگ رنگ افزای مرکبات

به گزارش اخباررسمی به نقل از فودنا، مهدی محمدی فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه اعتمادسازی یکی از مهمترین ارکان رقابت در بازار است، گفت : در سال اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکانش اعتماد سازی برای تولیدات داخلی است، با هیچ کس تعارف نداریم.
وی افزود : متاسفانه برخی از سورتینگ داران شهرستان برای کسب منافع بیشتر اقدام به رنگ افزایی میوه های نارس نارنگی و پرتقال می کنند که تهدید برای سلامت جامعه است و این موضوع هم خط قرمز همه مسئولان محسوب می شود.
فرماندار قائمشهر به پلمپ هشت واحد سورتینگ این شهرستان در سال گذشته به خاطر رنگ افزایی اشاره کرد و گفت : امسال هم نظارت و هم برخورد شدیدتر خواهد بود.
وی افزود: هم اکنون 170 واحد سورتینگ در قائمشهر فعالیت دارد که تنها 50 واحد دارای مجوز هستند و فعالیت بقیه مجاز نیست.
محمدی گفت : رنگ آوری مرکبات نیازمند این است که میوه برسد و میوه نارس مرکبات که هنوز قند نگرفته رنگ مناسب هم ندارد و رنگ کردن و عرضه آن به بازار سبب سلب اعتماد مصرف کنندگان نیز می شود.
وی افزود: توقع است که همه استان بسیج شوند تا جلوی رنگ افزایی را بگیرند برای این که اگر این کار ادامه بیاید در آینده نزدیک چیزی به عنوان باغ مرکبات در مازندران نخواهیم داشت. 
برداشت نابهنگام و رنگ افزایی دو شیوه نادرست، ولی رایج درمراکز سورتینگ مرکبات مازندران است که سودجویان با این شگرد دسترنج باغداران شمال کشور به عنوان قطب مرکبات ایران را به تاراج می برند.
کاهش قیمت، کم شدن میل بازار به خرید و پائین آمدن کیفیت میوه مهم ترین مشکل ناشی از رنگ افزایی مرکبات است که توسط بیشتر سورتینگ داران بویژه سورتینگ های غیرمجاز انجام می شود.
استان مازندران 170 هزارهکتار باغ مرکبات دارد که بر اساس آمارهای رسمی به طور میانگین حدود 2.5 میلیون تن محصول اعم از انواع پرتقال و نارنگی از آن برداشت می شود. این استان به تنهایی بیش از 50 درصد از تولید مرکبات کشور را در اختیار دارد.
همچنین بنا به آمار سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن، بیش از 500 واحد سورتینگ و بسته بندی در مازندران وجود دارد که 80 درصد آنها به صورت سنتی و بدون مجوز فعالیت دارند. 
شهرستان قائمشهر قطب تولید مرکبات و فعالیت سورتینگ داری در مازندران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا

فودنا نخستین شبکه خبری صنایع غذایی ایران است که فعالیت خود را در زمینه­ ی اطلاع­ رسانی متمرکز کرده است و از سال 1384تاکنون بخش عمده توان و نیروی خود را در زمینه­ ی اطلاع ­رسانی صنایع غذایی به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]