اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137605606

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد

ورود سیم کارت اپراتورهای مجازی به بازار

کد: 13950704137605606

https://goo.gl/7Tc4yU

، تهران , (اخبار رسمی): عباسی شاهکوه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تلکام 2016 با اشاره به حضور اپراتورهای مجازی در کشور، اظهار امیدواری کرد، سیم کارت این اپراتورها در آینده نزدیک وارد بازار شود.

ورود سیم کارت اپراتورهای مجازی به بازار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛وی با بیان این که اپراتورها موظفند با تمام شرکت هایی که از ما موافقت اصولی گرفته اند توافقنامه امضا کنند، خاطرنشان ساخت: اپراتورهای مختلف تلفن همراه موظفند تا سوم آبان حداقل یک قرارداد با اپراتورهای مجازی داشته باشند که تا کنون رایتل این کار را انجام داده و دو اپراتور دیگر نیز باید اقدام کنند.

 عباسی شاهکوه ادامه داد: قرارداد دوم نیز باید تا سوم آذر ماه انجام شود تا حداقل شش قرارداد اپراتور مجازی امضا شده باشد و پس از آن شاهد ارایه سیم کارت باشیم.
وی در ارتباط با فعالیت شبکه های مجازی و قوانین مربوط به آن گفت:در خصوص OTT ها با گرفتن مشاور و همکاری مرکز ملی فضای مجازی برنامه ها تدوین و برای تائید به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.
عباسی شاهکوه با اشاره به تصویب اساسنامه شرکت پست در مجلس شورا اسلامی نیز از نیاز به ایجاد معاونت پستی در رگولاتوری خبر داد و گفت: طبق قانون دو اپراتور بخش خصوصی پستی باید شکل بگیرد که در حال حاضر تمام اسناد مزایده تنظیم و در مرحله مستند سازی هستیم.
وی با بیان اینکه به زودی اسناد مزایده اعلام می شود، افزود: انتظار داریم تا پایان سال دو اپراتور انتخاب و پروانه ها صادر شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه طبق مصوبات، شرکت مخابرات ملزم به واگذاری زیرساخت های خود به شرکت های مختلف است گفت:در همین راستا این شرکت جهت واگذاری عادلانه امکانات ملزم به راه اندازی سامانه ای کرد که با راه اندازی آن تا هفته گذشته حدود 15 هزار تقاضا به ثبت رسید.
وی با تاکید بر حق مردم در انتخاب اپراتور، در خصوص میزان موفقیت طرح ترابردپذیری نیز گفت: این طرح به طور موفق اجرا شده و هر روز ترابرد انجام می شود و در حال حاضر اشکالات نیز کاهش چشمگیری یافته است.
عباسی شاهکوه افزود: به هنگام افتتاح روزانه حدود 500 تقاضا داشتیم اما طبق آخرین آمار روزانه حدود چهار هزار تقاضا ثبت میشود که تا کنون 20 هزار شماره جابجا شده و البته بخش قابل توجهی از درخواست ها هم به دلایل مختلف رد شده اند.
عباسی شاهکوه در ارتباط با پیام آغازین سیم کارت های ترابرد شده اظهار داشت: این پیام به دستور سازمان پخش می شود، اما قرار است از این پس، بعد از پخش یک بوغ کوتاه، پیام مختصری پخش شود تا مشترکان بدانند که این سیم کارت ترابرد شده و هزینه آن متفاوت است. 
وی در ارتباط با دارندگان پروانه اف سی پی نیز افزود: تا کنون 13 پروانه صادر شده که چهار مجوز جدید هم صادر خواهد شد.
به گفته عباسی بعد از صدور مجوز های نسل سه و چهار با توجه به رشد شبکه های موبایل تا حدی کار  برای اپراتورهای ثابت دشوار شد اما با  گرفتن تصمیمات جدید در زمینه قیمتهای انتقال داخلی انتظار داریم شرایط برای این اپراتورها بهبود پیدا کند.
وی در ارتباط با اپراتور ایرانیان نت گفت: امیدواریم ایرانیان نت با جذب سرمایه گذار جدید در مسیر توسعه گام بردارد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1382 و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی و اداره کل ارتباطات رادیویی وزارت متبوع تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات ارتباطی و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]