اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218965606

ضرب الاجل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا ۳۰ دی ماه

اپراتورها ترافیک داخلی وخارجی اینترنت راتفکیک کنند

کد: 13951022218965606

https://goo.gl/LRa7Fm

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جدیدترین مصوبه خود، تمام اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت را موظف کرد تا ۳۰ دی ماه جاری امکان تفکیک ترافیک داخلی با بین المللی اینترنت را فراهم کنند.

اپراتورها ترافیک داخلی وخارجی اینترنت راتفکیک کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۸ خود، با توجه به آمادگی های ایجاد شده، در راستای تحقق الزامات مصوب شبکه ملی اطلاعات، موضوع تفکیک ترافیک اینترنت در داخل از خارج کشور را بررسی و الزامات آن را تصویب کرد.

شبکه ملی اطلاعات امکان استفاده از سایتهای داخلی که ترافیک آنها در داخل کشور مبادله می شود را با قیمت کمتر از قیمت اینترنت بین الملل برای کاربران فراهم می کند.

این مصوبه بنابر پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تسری موضوع تفکیک ترافیک در داخل از خارج، پیرو مصوبه شماره ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و تفکیک ترافیک داخل و بین الملل اینترنت، با هدف اعمال سرعت و تعرفه متفاوت، برای همه اپراتورها الزامی شد.

برمبنای این مصوبه تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات دسترسی، اعم از دارندگان پروانه حوزه ثابت و یا همراه موظفند تا ۳۰ دی ماه جاری امکان تفکیک ترافیک اینترنت داخل از بین الملل را به نحوی برای همه کاربران ایجاد کنند که امکان اعمال تعرفه و سرعت متفاوت فراهم شود.

منظور از ترافیک داخل، هر ترافیک با میزبانی داخلی است. برای تحقق این امر سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت باید شرایطی را فراهم آورند که ترافیک داخل شرکت مخابرات ایران به صورت مجزا از ترافیک بین الملل، در دسترس سایر اپراتورها باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1382 و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی و اداره کل ارتباطات رادیویی وزارت متبوع تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات ارتباطی و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]