اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140036037

هشت سال پس از حضور «ریچارد لیکاک» در تهران در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»:

پرتره پدر سینماحقیقت روی پرده می‌رود

کد: 13950706140036037

https://goo.gl/dyzjka

، تهران , (اخبار رسمی): مستند بلند «ریکی درباره لیکاک» درباره‌ی زندگی و آثار «ریچارد لیکاک» مستندساز برجسته و فقید انگلیسی و ملقب به پدر «سینماحقیقت»، در بخش پرتره‌ی دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

پرتره پدر سینماحقیقت روی پرده می‌رود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ریچارد لیکاک فقید که خود هشت سال پیش میهمان ویژه و برنده تندیس جشنواره سینماحقیقت در تهران بود، در دهه پنجاه میلادی همراه با «پنه‌بیکر»، «رابرت درو» و «آلبرت مایزلس» پایه‌گذار اصلی جنبش سینماحقیقت شد؛ جنبشی که به واسطه نزدیکی فیلمساز به موضوعات و تکنیک منعطف و متمرکز، تحولی اساسی در مستندسازی ایجاد کرد.

لیکاک پیشتر با فیلمبرداری دو شاهکار سینمای مستند «نانوک شمال» و «داستان لوئیزیانا» هر دو ساخته رابرت فلاهرتی، نام خود را در تاریخ سینما ثبت کرده بود.

امروزه میراث سبکی که ریچارد لیکاک پایه گذاشت، سینمای مستقیم یا سینماحقیقت در فیلم‌های مستند است که حتی در بسیاری از فیلم‌های داستانی جهان هم به چشم می‌خورد.

پرتره جذاب، تیزبین و مفصل «ریکی درباره لیکاک» ضمن ثبت و تشریح شیوه کاری یکی از بزرگترین مستندسازان جهان، تصویری صمیمانه و همه‌جانبه از زندگی و نگاه او نیز هست. خانم «جین واینر» کارگردان فیلم، خود از شاگردان و همکاران لیکاک بوده که تاکنون مستندهای تحسین‌شده‌ای نظیر همسه پژوپیتر، راوی شانکار و ناپدیدشدن مرموز زنبورها را ساخته است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی، متولی حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی اول، فیلم‌های مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی حرفه‌ای و فیلم‌های انیمیشن بلند و کوتاه است تا با هنرمندی جوانان خلاق، متعهد و باتجربه و تلاش در عرصه نمایش داخلی و بین‌المللی آثار ارزشمند فرهنگی، افق روشنی را برای سینمای پرافتخار و جهانی «ایران اسلامی» ترسیم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر