اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144925791

خطرات استفاده از لوازم آرایشی در کودکان

کد: 13950710144925791

https://goo.gl/TmivZv

، (اخبار رسمی): تحقیقات نشان می دهد محصولات آرایشی مانند ریمل، سایه چشم و دیگر محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، به هم ریختگی تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود.

خطرات استفاده از لوازم آرایشی در کودکان
به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،صفورا محبی ،معاون غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی فسا با اعلام این خبر گفت:والدین باید توجه داشته باشند که توجه بیش از حد به ظاهر و گرایش به آرایش نمودن، تنها تحت تاثیر تغییر و تحولات دوران نزدیک به بلوغ نیست، بلکه عوامل محیطی و تربیتی در بروز این مساله تاثیر بسیاری دارد. چرا که بسیاری از رفتارها که در دوره کودکی و نوجوانی بروز می کند، به طور ناخودآگاه توسط خود والدین برنامه ریزی می شود. از طرفی مادرانی که اجازه می دهند کودکشان از لوازم آرایشی در حین بازی استفاده کنند و در این کار هیچ ممنوعیتی قائل نمی شوند باید انتظار ذاشته باشند که در آینده دخترشان به اینگونه رفتارهای افراطی روی آورد. لذا توصیه می شود که والدین به خصوص مادران اجازه استفاده از وسایل شخصی خود مانند لوازم آرایشی را به کودکان خود ندهند. همچنین وسایل بازی که در کودکی در اختیار برخی کودکان قرار می گیرد ارائه دهنده برخی الگوهای منفی و نادرست است. مانند برخی از عروسک های معروف خارجی مثل باربی.

محبی تاکید کرد: در بسیاری از مراکز تفریحی شاهد غرفه هایی هستیم که مشغول گریم صورت کودکان به انواع و اقسام رنگ ها می باشد.حتی اگر کودکی هم اصرار به اینکار نداشته باشد اغلب والدین تمایل دارند که صورت کودکشان را گریم کنند و با آن عکس بیاندازند. اما اگر بدانیم که اکثر این رنگ ها که اغلب همان مواد آرایشی هستند و یا از مواد شیمیایی قوی تشکیل شده اند بر روی پوست کودکان چه مضراتی دارد هرگز راضی به انجام این کار نمی شدید.

وی افزود: استفاده از هر نوع ماده شیمیایی از جمله رنگ روی صورت می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. شایع ترین این عوارض حساسیت های پوستی است. به عنوان مثال اگر کودکی به نوعی رنگ حساسیت داشته باشد ممکن است در مرتبه اول استعمال آن روی پوست مشکل خاصی ایجاد نشود اما مرتبه دوم استعمال آن رنگ دچار قرمزی تورم و خارش پوستی می شود که می تواند عوارض ناخوشایندی را به همراه داشته باشد و در این شرایط مراجعه به متخصص پوست و مو ضروری است.

او ادامه داد: پوست کودکان بسیار حساس تر از افراد بزرگسال می باشد، به خصوص این مسئله در مورد کودکان مبتلا به آلرژی های پوستی و تنفسی(آسم) به طور شایع تر مشاهده می شود. همچنین امکان دچار شدن پوست کودکان به آکنه در سن پایین در صورت استفاده از لوازم آرایشی و گریم بزرگسالان وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی