اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951216242205791

فروشگاههای زنجیره ای در خط مقدم اصالت محوری محصولات سلامت

فرآورده بدون برچسب، تقلبی و قاچاق تلقی می شود

کد: 13951216242205791

https://goo.gl/un1yFp

، (اخبار رسمی): مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خطاب به مدیران فروشگاههای زنجیره ای خواست ضمن عدم عرضه فراورده های سلامت بدون برچسب آنها را را تقلبی و قاچاق تلقی کنند.

فرآورده بدون برچسب، تقلبی و قاچاق تلقی می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان غذا و دارو، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی این سازمان با بیان اینکه از مدیران فروشگاههای زنجیره ای خواسته ایم برچسب فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی تولیدی و یا وارداتی را مطابق با ضوابط مصوب سازمان غذا و دارو نظارت و کنترل کنند اظهار داشت : با توجه به اهمیت برچسب گذاری صحیح بر روی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ارتقاء سلامت مصرف کننده از طریق اطلاع رسانی درست و جلوگیری از گمراه شدن مصرف کننده و نظر به نقش موثر برچسب گذاری محصولات خوراکی، آرایشی و بهداشتی در حفظ و ارتقاء سلامت مصرف کننده از طریق انتقال اطلاعات و الزامات شفاف و صحیح و همچنین به منظور جلوگیری از قاچاق و تقلب کالا و اثر بخشی برنامه های ارتقاء سلامت مصرف کننده از طریق اصلاح الگوی مصرف می باید تمامی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وارداتی برای عرضه در فروشگاههای خود را  در صورت عدم الصاق برچسب اصالت، قاچاق و غیر مجاز و یا تقلبی لحاظ کرده و آنها را غیر قابل عرضه تلقی کند.

بهروز جنت همچنین عنوان کرد : تمامی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی تولیدی و وارداتی که مشمول درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی برچسب هستند در صورت نداشتن نشانگر رنگی تغذیه‌ای غیرمجاز و غیرقابل عرضه در فروشگاههای زنجیره‌ای هستند.

 وی با تاکید بر اینکه اطلاعات نشانگر ها باید بصورت شفاف و خوانا بر روی بسته بندی محصول درج شوند؛ محصولات قند، نمک، شکر و آب معدنی را نیازمند برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای ندانست.

جنت همچنین با نام بردن از انواع سبزیجات اعم از تازه، خشک و منجمد، سالاد انواع سبزی، انواع مغزهای خوراکی فرموله نشده، ادویه خالص و یا مخلوط به شرط عدم فرموله با نمک، سرکه، آبلیمو، چای و انواع دمنوش، قهوه و کاکائو خالص، نشاسته، بیکینگ پودر، جوش شیرین، عسل، خرما، زرشک و نیز میوه های خشک، انواع آرد غلات خالص سفید ، جوانه گندم، نخودچی و...، انواع غلات پوست کنده، بلغور، پرک و حبوبات، درج نشانگرهای رنگی را در مورد  آنها اختیاری اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان