اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011211165791

از سوی سازمان غذا و دارو اجرایی شد

ابلاغ ضوابط برچسب گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی

کد: 13951011211165791

https://goo.gl/vzavDF

، (اخبار رسمی): سیزدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی بهداشتی معاونت های غذا و دارو سراسر کشور با صدور قطعنامه ای به‌کار خود پایان داد.

ابلاغ ضوابط برچسب گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان غذا و دارو،  سیزدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی بهداشتی معاونت های غذا و دارو سراسر کشور به مدت دو روز در چابهار برگزار و در پایان قطعنامه ای صادر شد.

قطعنامه پایانی سیزدهمین گردهمایی مدیران غذا و دارو
با توجه به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در راستای اجرای سیاست های چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری موارد به شرح ذیل اعلام می شود:
- جهت بررسی فرآیند اجرا، پایش و پالایش برچسب نویسی محصولات غذایی، آشنایی، مطالعه برچسب های سطح عرضه به دبیرخانه قطب یک و با همکاری معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور انجام پذیرد.
- ضوابط برچسب گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی و چک لیست جامع ارزیابی و رتبه بندی واحدهای تولیدی غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط سازمان غذا و دارو به دستگاه ها ابلاغ شود.
- در جهت ایجاد وحدت رویه صدور حکم توسط قوه قضائیه در پرونده های تخلف محصولات سلامت محور معاونت های غذا و دارو سراسر کشور آراء قبلی صادر شده به معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارسال تا اطلاعات تجمیع و پیگیری بعدی برای اخذ هدف فوق الذکر صورت پذیرد.
- برای یکسان سازی عملکرد در اجرا برنامه های مختلف ادارات نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی  شاخص های هیئت امنا، خود ارزیابی برنامه عملیاتی موضوع به میزبانی معاونت غذا و دارو شیراز و با حضور نمایندگان قطب های ۱۰ گانه بررسی و طی دو هفته به سازمان غذا و دارو ارسال شود.
- آخرین مشخصه های برچسب گذاری مواد غذایی، آشامیدنی توسط سازمان غذا و دارو به معاونت های غذا و دارو ارسال شود.
- برای اجرای برنامه اموزشی موثر(به منظور فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، ارتقاء آگاهی مصرف کننده) معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن پیگیری موضوع  با حضور نمایندگان قطب های ۱۰ گانه بسته آموزشی و برنامه مربوط به اجراء  آن را تهیه و به سازمان غذا و دارو ارسال کند.
- با عنایت به اجراء برنامه TTAC و در جهت انجام موثر، آموزش و تعریف سطح دسترسی کافی برای معاونت های غذا و دارو توسط سازمان غذا و دارو در اسرع وقت انجام پذیرد.
- با توجه به سیاست های سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تلاش وافر و نوع اجرای برنامه های نشانگر رنگی، کاهش نمک، شکر، چربی، مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور، برچسب اصالت، نشان ایمنی و سلامت به‌عمل آوردند.
- جهت ایجاد انگیزه بین همکاران و با توجه به نقش حاکمیتی کارشناسان افزایش حقوق ۳۵ درصدی برای تمامی کارشناسان حوزه غذا، آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شود.
- از همکاران محترم مناطق آزاد مخصوصا چابهار به لحاظ میزانی سیزدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  سراسر کشور تقدیر و تشکر به عمل می اید.
- ضمن تشکر از اجرای برنامه سامانه بازرسی ضرورت آموزش معاونت های غذا و دارو برای استفاده از سامانه فوق غیر قابل انکار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]