کد: 13950711146815926

ستایش معاون وزیر فرهنگ کره از هنر ایرانی

نمایش بشیلا رویارویی دو تمدن کهن ایران و کره

کد: 13950711146815926

https://goo.gl/6jtLw7

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر فرهنگ کره جنوبی اعلام کرد:خوشحالم که فرصتی شد تا از نزدیک گاهواره فرهنگ بشری را ببینم و مردم ایران را ملاقات کنم؛ مردمی که باید به خاطر دستیابی به اهداف بشردوستانه، ادبیات، هنر، معماری، فلسفه و بسیاری دیگر مورد ستایش قرار بگیرند.

نمایش بشیلا رویارویی دو تمدن کهن ایران و کره

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، جشنواره هارمونی ایران و کره از شب گذشته (دهم مهرماه) با اجرای نمایش "بشیلا" که کاری مشترک از ایران و کره بود، در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران آغاز شد.

 این جشنواره پیش درآمدی است بر سال 2017 که سال تبادل فرهنگی ایران و کره نامگذاری شده است.

در این جشنواره نمایش سنتی نقالی و نمایش سنتی و پیچیده بشیلا، اجرا شد. بشیلا رویارویی دو تمدن پارس و شیلا را به تصویر می کشد. افسانه ای درباره آبتین، شاهزاده ایرانی، فرار شاهدختی از شیلا و ماجرای دفاع این قهرمانان از سرزمینهایشان. این نمایش با حرکات آیینی-سنتی کره ای، تصاویر متحرک و موسیقی به همراه نقالی ایرانی این داستان را نقل می کند.

در حاشیه اجرای این نمایش معاون فرهنگی ایران و کره گفت:بعد از جشنواره همدلی این برای دومین بار است که در برج میلاد شاهد تبادل فرهنگی ایران و کره هستیم. امیدوارم نمونه این اتفاقات گسترش یابد.

معاون وزیر فرهنگ کره جنوبی تاکید کرد : «ایران و کره تنها در نفت، گاز، تلویزیون و تلفن همراه شریک نیستند. همان‌طور که در طول دیدار رئیس جمهوری کره از ایران گفته شد، کره و ایران در همه شاخه‌ها شریکند و به منظور پایه‌گذاری هر چه محکمتر این دوستی کره از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نمی‌کند.»

کوان جوجونگ - معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی -  تصریح کرد: این روزها به همراه یک هیأت بزرگ فرهنگی برای نخستین بار به تهران آمده‌ام. خوشحالم که فرصتی شد تا از نزدیک گاهواره فرهنگ بشری را ببینم و مردم ایران را ملاقات کنم؛ مردمی که باید به خاطر دستیابی به اهداف بشردوستانه، ادبیات، هنر، معماری، فلسفه و بسیاری دیگر مورد ستایش قرار بگیرند.

به گفته وی، بازدید من از ایران و همچنین فعالیت‌های فرهنگی که در پی آن انجام خواهد شد نشان‌دهنده اهمیتی است که دولت کره برای رابطه با ایران قائل است. دلیل این اهمیت احساس رقابت یا انتظار حمایت در امور تجاری نیست، دلیل این اشتیاق برای شناخت ایران این است که پیوندهای فرهنگی، روابط دوجانبه دو کشور را در آینده مستحکم‌تر می‌کند. تا وقتی فردی را عمیقاً نشناسیم، روابط عمیقی با او برقرار نمی‌کنیم، به او اطمینان نمی‌کنیم و با او در اموال و اسرارمان شریک نمی‌شویم. این مثال در روابط بین ملت‌ها نیز صادق است.

جوجونگ خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به روابطی دوستانه، دوطرفه و پایدار با کشورهای دیگر، ابتدا باید نسبت به این کشورها شناخت پیدا کرد. به بیان دیگر باید با دیگر کشورها به درک و احترام متقابل فرهنگی رسید. ما خواستار رابطه‌ای پیوسته، پایدار و دوجانبه با ایران هستیم. من اطمینان خاطر دارم که کشور من و کشور شما می‌توانند از طریق فعالیت‌های فرهنگی در جنبه‌های مختلف، روابطی با کیفیت بالا داشته باشند. البته این روابط باید دوجانبه و متقابل باشند. اگر تلاش برای ارتقای روابط یک‌طرفه باشد، نتیجه نه پایدار خواهد بود و نه مؤثر.

همچنین پس از اجرای نمایش بشیلا، نمایشگاه آشنایی با فرهنگ و هنر کره، نمایشگاه پوشاک و کفش و جواهرات سنتی با حضور مقامات کره ای در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد.

در نمایشگاه نقاشی کره ای بیش از 40 اثر هنری، خطاطی سنتی با قلم و جوهر و هنر معاصر کره در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

جشنواره هارمونی ایران و کره امروز 11 مهر ماه به کار خود پایان می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برج میلاد تهران

شرکت برج میلاد تهران از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با برخورداری از تخصص مدیریتی و کارشناسی وظیفه بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند. کاربری برج، تسهیل و گسترش ارتباطات بی‌سیم در سطح تهران، بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال، هواشناسی، کنترل ترافیک و گردشگری است.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه