اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711147126037

رشد 10درصدی تولید فیلم مستند در ایران؛

مهلت شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» به پایان رسید

کد: 13950711147126037

https://goo.gl/aNgkFz

، تهران , (اخبار رسمی): مهلت ثبت‌نام فیلم‌های مستند برای شرکت در بخش «مسابقه ملی» دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به پایان رسید.

مهلت شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ضمن اعلام این خبر افزود: با پایان مهلت شرکت در دهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، گزینه‌ی ثبت‌نام روی پایگاه اینترنتی جشنواره غیر‌فعال شده است و عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازانی که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی وب‌سایت جشنواره ثبت کرده و کد رهگیری گرفتند، تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 15 مهرماه 1395 فرصت دارند که نسخه فیلم خود را جهت بازبینی هیات انتخاب، به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ارائه دهند.

شهنام صفاجو ادامه داد: این مهلت با توجه به حجم بالای آثار ارسالی، فرصت محدود بازبینی فیلم‌ها و فاصله زمانی کوتاه تا آغاز جشنواره، تمدید نخواهد شد و مستندسازانی که پس از مهلت مقرر، فیلم خود را به دفتر جشنواره تحویل دهند، اثر آنها در جشنواره یازدهم مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: ثبت‌نام دوره‌ی دهم سینماحقیقت روی پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir از روز اول تیرماه آغاز و تا دهم مهرماه ادامه داشت و طی این مدت، تهیه‌کنندگان و کارگردانان 1107 فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی جشنواره شدند که این تعداد اثر نسبت به سال گذشته، بیش از 10 درصد رشد تولید فیلم مستند در کشور را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول) تا عصر پنجشنبه هفته جاری (15 مهرماه) پذیرای آثار مستندسازان متقاضی شرکت در این جشنواره خواهد بود و پس از این زمان، هیچ فیلمی پذیرفته نمی‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره سینماحقیقت در پایان گفت: بازبینی فیلم‌های متقاضی شرکت در دهمین جشنواره سینماحقیقت بزودی در سه گروه مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند آغاز شده و اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره هم تا اوایل آبان‌ماه اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی، متولی حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی اول، فیلم‌های مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی حرفه‌ای و فیلم‌های انیمیشن بلند و کوتاه است تا با هنرمندی جوانان خلاق، متعهد و باتجربه و تلاش در عرصه نمایش داخلی و بین‌المللی آثار ارزشمند فرهنگی، افق روشنی را برای سینمای پرافتخار و جهانی «ایران اسلامی» ترسیم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر