اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155205733

ارتقا گواهینامه امنیتی درگاه های پرداخت اینترنتی

کد: 13950718155205733

https://goo.gl/y3Pymu

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت شاپرک، در راستای بهبود کیفیت و امنیت پرداخت های اینترنتی کشور، گواهی نامه های امنیت دیجیتال درگاه های پرداخت اینترنتی را ارتقا داد.

ارتقا گواهینامه امنیتی درگاه های پرداخت اینترنتی

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، در دوران سخت تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، صدور گواهی نامه های امنیتی دیجیتال رسمی برای دامنه های ایران «دات.آی.آر(.ir )» توسط کمپانی ترکیه ای «ترک تراست» صورت می گرفت که بسیاری از درگاه های اینترنتی زیرساختی و مهم کشور از این گواهی نامه استفاده می کردند.

این گزارش می افزاید: برخی از گوشی ها و تبلت های قدیمی(به دلیل عدم امکان به روزرسانی مرورگرهای آن­ها) با گواهی نامه های صادرشده از این کمپانی سازگار نبودند و به اشتباه، خطایی امنیتی نمایش می دادند و موجب نگرانی کاربران می شدند. شاپرک با مشاهدۀ این مشکل، پس از بررسی تامین کنندگان مختلف گواهی نامه های دیجیتال، توانست گواهی نامه امنیت دیجیتال درگاه های پرداخت اینترنتی کشور را از تامین کنندۀ دیگری دریافت کند که از ابتدای مردادماه سال جاری این گواهی نامه ها در اختیار همه شرکت های خدمات پرداخت قرارگرفته است.
این گزارش حاکی است: با تسریع در به کارگیری گواهی نامه امنیت دیجیتال جدید، توسط شرکت های خدمات پرداخت کشور، مشکل خطای اشتباهی گوشی های قدیمی نیز رفع می شود و کاربران و شهروندان با احساس امنیت بیشتری می توانند عملیات پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.
شایان ذکر است که شاپرک در آینده نیز برای درگاه های پرداخت اینترنتی جدید از این گواهی نامه امنیتی استفاده خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شاپرک

پس از تصویب تاسیس شرکت شاپرک توسط شورای پول و اعتبار در اسفند ماه 1389، این شرکت در قالب شخصیت حقوقی مستقل، توسط شرکت ملی انفورماتیک تشکیل و مقرر شد عمده سهام آن بر اساس شاخص‌های عملکردی معین به بانک های مجاز واگذار شود. شاپرک با الگوبرداری از عملکرد شبکه های پرداخت در سطح بین‌المللی طراحی و با همکاری شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت در اردیبهشت ماه 1391 وارد فاز اجرایی شد. در فاز اول این پروژه، هر گونه اتصال مستقیم سوئیچ شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت به سوئیچ بانکها ممنوع شد، و از دی ماه 1391، پذیرش و پردازش تراکنش‌های پایانه‌های فروش صرفاً از طریق شاپرک امکان‌پذیر شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]