اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950723156814750

میرشفیع مطرح کرد:

دستور جهانگیری برای پرداخت بدهی پیمانکاران

کد: 13950723156814750

https://goo.gl/ozpIru

، تهران , (اخبار رسمی): مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی با اشاره به بدهی دولت به پیمانکاران این حوزه گفت: اولویت وزارتخانه در راه روستایی، پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق اسناد خزانه طبق دستور معاون رئیس جمهوری است.

دستور جهانگیری برای پرداخت بدهی پیمانکاران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ، سید حسین میرشفیع  با توجه به طولانی شدن مدت زمان پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: در حال حاضر اولویت وزارتخانه در راه روستایی پرداخت مطالبات پیمانکاران به ارزش 1100 میلیارد تومان در ازای 4000 قرارداد از طریق اسناد خزانه طبق دستور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

وی از برخورداری 96 درصد جمعیت روستایی استان فارس از راه‌های آسفالته خبر داد و گفت: برخورداری جمعیت روستاییان استان فارس از راه‌های آسفالته در حالی به 96 درصد رسیده که میزان برخورداری جمعیتی روستاهای کشور از راه روستایی 91.5 درصد است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی افزود: برای تامین نیاز همه روستانشینان فارس باید طول راه‌های روستایی استان به 10 هزار و 900 کیلومتر برسد که تاکنون 6400 کیلومتر راه روستایی ساخته شده و احداث 600 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

میرشفیع در ادامه با اشاره به انتزاع حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها گفت: با تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در استان‌ها از سال جاری وظیفه نگهداری راه‌های روستایی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ادارات کل تابعه در استان‌ها قرار گرفته است.

پروژه‌های مشارکتی برای دریافت قیر در اولویت هستند

وی  از همکاری وزارت نفت در خصوص تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تشکر و خاطرنشان کرد: مشکل خاصی در تخصیص قیر به پروژه‌ها وجود ندارد اما پروژه‌های مشارکتی در اولویت قرار دارند.

200 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور شامل 105 هزار کیلومتر  راه آسفالته و 95 هزار کیلومتر راه خاکی است که البته راه‌های خاکی در مناطقی با جمعیت روستایی بسیار پایین است که برخی از آنها راه شبکه‌ای و برخی راه روستاهای زیر 20 خانوار است. البته طبق برنامه‌ریزی اول سال قرار است تا پایان دولت یازدهم میزان برخورداری جمعیت روستایی کشور به 95 درصد برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان