اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951221243444750

سعیدنژاد خبر داد

آغاز ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند‌

کد: 13951221243444750

https://goo.gl/hXP7m3

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن هم به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.

آغاز ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند‌

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی محمد سعیدنژاد اعلام کرد: طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز سال ۹۶ از ۲۵ اسفند‌ماه ۹۵ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ ادامه ‌دارد.

وی ادامه داد: طرح نوروزی امسال هم در‌‌ پنج حوزه «ایمنی سفر»، «ایمنی بندر»، «ایمنی شناور»، «شرایط اضطرار» و «اطلاع رسانی» عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره راه‌اندازی حمل‌ونقل مسافری دریایی در بنادر شمالی کشور بیان کرد: اصولاً در دریای خزر کشتیرانی مسافری به دلیل شرایط دریا پاسخگو نیست ضمن آنکه چهار کشور دیگر حاشیه دیگر خزر‌ (آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان‌) هم ‌حمل‌ونقل قوی مسافری در دریای خزر ندارند.

سعیدنژاد بیان کرد: دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن هم به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ خط کشتیرانی ما در شمال، بیشتر به صورت خدمات ساحلی می‌تواند مورد توجه باشد با توجه به آنکه مردم به مناطق شمالی علاقه زیادی دارند و گردشگر زیاد به سواحل شمال کشور می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی، تخفیف‌های ویژه‌‌ای را اعمال کرده است تا کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری دریایی و تفریحی در خزر سرمایه‌گذاری کنند، امکانات مناسبی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ البته سرمایه‌گذاری در این حوزه فقط باید توسط بخش خصوصی باشد‌.

بنابر گزارش فارس طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی ‌تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، ‌همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است که همه در جنوب کشور است.

طبق اعلام سازمان بنادر، در ایام نوروز، فعالیت در بنادر پهل و لافت و چارک شبانه‌روزی است‌.در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت ۱۲ شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشند، ناوگان مسافری فعال خواهند بود.

بنا به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته است تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.

در ایام نوروز در بنادر جنوب کشور، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی فعالیت خواهند داشت.

‌مسافران نوروزی حتماً برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز ‌کنند.

خارج‌سازی همه مغروقه‌های اروند تا ۲.۵ سال آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره خارج‌سازی شناورهای مغروقه‌‌ اروند هم بیان کرد‌: امسال خروج مغروقه‌های اروند به خوبی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته ۵ فروند شناور از اروند رود خارج‌ شد و امسال هم برای خروج ۴۳ شناور مغروق از اروند قرارداد بسته‌ایم که به مدت‌ ۲ تا ۲.۵ سال اجرای آن زمان می‌برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان