اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724158596403

 در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم دیگری از سینمای دهه 50 ژاپن به نمایش درمی‌آید

کد: 13950724158596403

https://goo.gl/KD4BmT

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم «افسانه‌ ماه محو پس از باران» به کارگردانی کنجی میزو گوچی امروز یکشنبه25 مهرماه ساعت 17 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

فیلم دیگری از سینمای دهه 50 ژاپن به نمایش درمی‌آید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در فصل پاییز و در بخش چشم انداز سینمای دهه 50 ژاپن  امروز یکشنبه 25 مهرماه ساعت 17، فیلم «افسانه‌ی ماه محو پس از باران" به کارگردانی کنجی میزو گوچی محصول سال 1953 به مدت 96 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

دو برادر،که یکی طعمه‌ی طمع می‌شود، دیگری طعمه‌ی حسد. آن‌ها، در زمانه‌ای که سرزمین‌شان مورد هجوم  نظامیان غارت‌گر قرار گرفته، خانواده و زندگی‌شان را برای دنبال کردن وسوسه‌های‌شان به خطر می‌اندازند. «اوگتسو»ی کنجی میزوگوچی، در یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های تمام دوران (که در کنار «راشومون» آکیرا کوروساوا، به شناخته شدن سینمای ژاپن در میان مخاطبان غربی کمک کرد)، داستان آن‌ها را بازگو می‌کند. قهرمان‌های فیلم به موجب جاه‌طلبی‌شان تضعیف می‌شوند و تحلیل می‌روند، اما سبک فیلم زیبا و رازآلود می‌ماند، و هرطور که هست، پیش از آن‌که گفته شود، می‌دانیم که با یک داستان اشباح روبه‌روییم. نمای آغازین فیلم، روستا و سقف‌های خانه‌هایی را می‌بینیم که با شاخه‌هایی پوشانده شده‌اند که از آن‌ها در مقابل ویرانی در باد محافظت می‌کند. ابتدا گنجورو (ماسایوکی موری) را می‌بینیم که سفال‌گر است، و سپس توبِی (ایتارو اُزاوا) را که کشاورز است و ..

یادآوری می شود علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم ،روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17 به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1356 خورشیدی (13 اکتبر 1977 میلادی)در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت 2٬000 متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. بنای این موزه توسط دیبا و با الهام از بادگیرهای ایرانی طراحی شده است. در حال حاضر این مؤسسه یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر