اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161066037

رومن پولانسکی به سینماحقیقت می‌آید

کد: 13950726161066037

https://goo.gl/DZFCH4

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم مستند بلند «رومن به روایت پولانسکی» ساخته باربد رشیدیان که مستندی درباره‌ رومن پولانسکی فیلمساز بزرگ سینمای جهان است، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

رومن پولانسکی به سینماحقیقت می‌آید!

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند از تصاویر آرشیوی مصاحبه معروف کلایو جیمز با رومن پولانسکی در دهه 80 میلادی پس از انتشار کتاب اتوبیوگرافی وی بهره جسته و به بررسی رابطه‌ نزدیک فیلم‌های او با زندگی‌ خصوصی و دیگر حقایق ناگفته‌اش می‌پردازد.

پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «رومن به روایت پولانسکی» باربد رشیدیان است. وجیهه رشیدیان (همکار پژوهش)، محسن عابدی (تدوینگر)، عباس محمدزاده (دستیار کارگردان) و مجید جمالی (عکاس)، این مستندساز مشهدی را در ساخت این فیلم مستند همراهی کردند.

رومن پولانسکی نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده لهستانی‌الاصل، متولد سال 1933 (83 ساله) در شهر پاریس است. وی در سال 2002 برای ساخت فیلم «پیانیست» برنده سه جایزه اسکار و نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن فرانسه شد. پولانسکی برای فیلم‌های بچه رزماری (1968)، محله چینی‌ها (1974) و تس (1979) هم برنده جایزه اسکار شده است.

«ونوس در پوست خز» (Venus in Fur 2014) آخرین فیلم این کارگردان صاحب‌سبک سینما است که برنده جایزه سزار شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی، متولی حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی اول، فیلم‌های مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی حرفه‌ای و فیلم‌های انیمیشن بلند و کوتاه است تا با هنرمندی جوانان خلاق، متعهد و باتجربه و تلاش در عرصه نمایش داخلی و بین‌المللی آثار ارزشمند فرهنگی، افق روشنی را برای سینمای پرافتخار و جهانی «ایران اسلامی» ترسیم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر