اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173505590

99 درصد خانواده‌های ایرانی دارای تلفن شدند

کد: 13950810173505590

https://goo.gl/wGijyJ

، تهران , (اخبار رسمی): 99 درصد خانواده‌های ایرانی دارای تلفن شدند

99 درصد خانواده‌های ایرانی دارای تلفن شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مخابرات استان تهران ، در سالیان اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که دنیای امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعه‌ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقشی محوری و تعیین کننده است.

گستردگی کاربرد و تأثیرات ICT در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهم‌ترین مباحث روز جهان مبدل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده است.

این وضعیت موجب گردیده تا از جهان به عنوان یک دهکده یاد شود و امکانات بخش اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر امروز مطرح گردد.

با در نظر گرفتن اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورود آن به عرصه کاربرد همگان و زندگی اجتماعی، میزان برخورداری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به انها به عنوان یکی از مسائل پراهمیت در جامعه به شمار می‌رود.

در واقع فعالیت‌های مربوط به بخش ICT بستری برای پیشرفت سایر بخش‌های اقتصادی است و گستردگی آن، رشد و پیشرفت آن بخش‌ها را به دنبال دارد.

براساس شاخص‌های آماری تدوین شده در کشور، کاربر اینترنت به کسی اطلاق شده است که در طول سه ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری، حداقل یک بار از اینترنت استفاده کرده باشد.

براساس آخرین اطلاعات آماری، از تعداد 24 میلیون و 299 هزار و 758 خانوار شهری و روستایی، 23 میلیون و 977 هزار و 109 خانوار به تلفن دسترسی داشته‌اند.

در این شاخص (خانوارهای با دسترسی به تلفن) حداقل دسترسی به تلفن ثابت از میان مجموع خانوارهای کشور 22 میلیون و 352 هزار و 187 معادل 92 درصد و حداقل دسترسی به تلفن همراه 23 میلیون و 57 هزار و 939 معادل 94.9 درصد بوده است.

براساس اطلاعات احصا شده 919 هزار و 169 خانوار ایرانی (3.8 درصد خانوارها) فقط دسترسی به تلفن ثابت و یک میلیون و 624 هزار و 922 خانوار فقط دسترسی به تلفن همراه (6.7 درصد خانوارها) داشته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مخابرات استان تهران

شرکت مخابرات استان تهران (سهامی خاص) ، یکی از شرکت های زیرمجموعه ی شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در قلمرو استان های تهران و البرز با طراحی ، ایجاد، بهره برداری ، توسعه و نگهداری شبکه های تلفن ثابت، انتقال داده ، سرویس های ارزش افزوده و خدمات مرتبط برای رفاه جامعه و پاسخ به نیازهای ICT مشتریان حقیقی و حقوقی ، با تکیه بر فناوری و دانش روز، زیرساخت های گسترده و مطمئن شبکه ، کارکنان متخصص و متعهد با رعایت استانداردها در چارچوب اساسنامه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]