اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184650009

دلایل افزایش 20 درصدی قیمت گوشت قرمز

کد: 13950826184650009

https://goo.gl/oVGb0B

، تهران , (اخبار رسمی): ذخیره استراتژیک محصولات پروتئینی کشور تامین شده و 200 هزار تن مرغ مازاد به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

دلایل افزایش 20 درصدی قیمت گوشت قرمز

به گزارش اخباررسمی به نقل از فودنا، علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به دلایل افزایش 20 درصدی قیمت گوشت قرمز گفت: ذخیره استراتژیک محصولات پروتئینی کشور تامین شده و 200 هزار تن مرغ مازاد به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی درمورد آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک محصولات پروتیئنی کشور اشاره داشت و ادامه داد: در حوزه گوشت قرمز 80 هزار تن کمبود داشته ایم که آن را به صورت گوشت منجمد با کیفیت بسیار بالا از برزیل وارد کردیم و اکنون ذخیره استراتژیک گوشت در کشور قابل قبول است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه گوشت مرغ نه تنها کمبودی نداریم بلکه با 200 هزار تن مازاد روبرو هستیم، افزود: در همین راستا این میزان به کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی درخصوص اینکه وظیفه تنظیم بازار در وزارت جهاد برعهده شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شده نیز گفت: با وجود تامین گوشت و تورم 9 درصدی چرا قیمت گوشت قرمز از ابتدای امسال 20 درصد افزایش داشته که او اینگونه پاسخ داد که دلایل مختلفی از جمله افزایش تعرفه واردات گوشت از 5 به 10 درصد برای حمایت از تولید داخل که در طولانی‌ مدت نفع آن به مردم بازمی‌گردد یکی از عوامل افزایش قیمت است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: که باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده تولید گوشت در کشور بود مضاف بر‌ آنکه قاچاق دام به کشورهای اطراف هم در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

ولی همچنین درمورد اجرای طرح قیمت تضمینی جو نیز گفت: یک میلیون و 140 هزار تن جو کشاورزان براساس طرح قیمت تضمینی جمع‌آوری و در بورس عرضه شد که 70 درصد آن بلافاصله از طریق بورس به کشاورزان پرداخت و 30 درصد مابقی را هم دولت پرداخت کرد. 

به گفته این مسئول در شرکت پشتیبانی امور دام این برای نخستین بار است که جو کاران طی 36 سال اخیر پول قیمت تضمینی محصولات خود را فورا دریافت کردند.

او همچنین درمورد وضعیت خرید تضمینی ذرت هم گفت: از آنجایی که برداشت ذرت آغاز شده 58 هزار تن از این محصول را جمع‌آوری کرده‌ایم که 45 هزار تن آن در بورس کالا عرضه و فروخته شده است که همزمان پول مابه‌التفاوت آن را هم پرداخت کردیم.

اکنون قیمت خرید تضمینی هر کیلو ذرت توسط دولت 1036 تومان است و این محصول در بازار بورس کالا کیلیویی 860 تومان به فروش می‌رسد که مابه‌التفاوت آن توسط شرکت پشتیبانی امور دام پرداخت می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا

فودنا نخستین شبکه خبری صنایع غذایی ایران است که فعالیت خود را در زمینه­ ی اطلاع­ رسانی متمرکز کرده است و از سال 1384تاکنون بخش عمده توان و نیروی خود را در زمینه­ ی اطلاع ­رسانی صنایع غذایی به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]