اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194125793

کمیته طبیعت گردی خراسان رضوی تشکیل شد

کد: 13950914194125793

https://goo.gl/RS0blX

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته طبیعت گردی خراسان رضوی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، محیط زیست و جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

کمیته طبیعت گردی خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، حسین زارع صفت،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: هدف از ایجاد این کمیته با توجه به ظرفیت های استان خراسان رضوی  در بخش کویر، طبیعت و کوهستان و وجود تنوع آب و هوایی برای توسعه گردشگری داخلی  و جلب مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد   و از طرفی حلقه مکمل زیارت است.

زارع صفت تصریح کرد: این کمیته می تواند به عنوان مقصد خاص گردشگری مطرح شود و نهایتا به جذب گردشگر خارجی  و توریست کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد:خراسان رضوی  دارای آب و هوا و اقلیمی متنوع است و دارای آبشارهای زیبا همانند ابشار تخلمد در چناران، قره سو و اورتکند در کلات  و آبشارهایی در تربت حیدریه  و مناطق از دیگر سو مناطق ییلاقی  و وجود جنگل های طبیعی همانند پارک تندوره درگز، کوه های هزار مسجد و وجود چشمه هایی مانند چشمه گیلاس  و کویر زیبای شهرستان های گناباد، کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن و بجستان، و مناطق سرسبز نیشایور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی