اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195325793

در نخستین جشن ملی تولید صنایع دستی صورت گرفت

تجلیل از تولیدکنندگان برتر صنایع دستی

کد: 13950915195325793

https://goo.gl/olNcUJ

، تهران , (اخبار رسمی): در نخستین جشن ملی تولید صنایع دستی از تولیدکنندگان برتر صنایع دستی کشور با اعطای طاووس نقره کوب تجلیل شد.

تجلیل از تولیدکنندگان برتر صنایع دستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع  دستی و میراث فرهنگی، نخستین جشن ملی تولید صنایع دستی ،زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، در این مراسم از 11 تولیدکننده برتر صنایع دستی در رشته های مختلف با اعطای طاووس نقره کوب تجلیل شد.

در این مراسم از محسن ریاحی دهکردی تولید کننده رشته میناسازی، حمیدرضا میری تولید کننده سفال و سرامیک، اصغر معمار تولید کننده خاتم، امیرآقاجانی تولید کننده فیروزه کوبی، محمدحسین محمودی تولیدکننده گلیم بافی، مصطفی اسماعیلی دزفولی تولیدکننده دوراونتاش، مالک کرمی تولید کننده گیوه، حاج محمود اهتمام تولیدکننده ملیله سازی، صدرا ارحامی تولیدکننده چاپ قلمکار، داوود مجیدی جورابی تولیدکننده مرواربافی، داوود نوده فراهانی تولیدکننده تراش شیشه و نقاشی روی شیشه و شهین شهرکی تولیدکننده سوزن دوزی بلوچ تجلیل شد.

همچنین در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لوح گواهی کیفیت کارگاهی صنایع دستی رونمایی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]