اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201215793

تبادل تجربیات گردشگری ایران و ژاپن

کد: 13950925201215793

https://goo.gl/kTbnCN

، تهران , (اخبار رسمی): ایران و ژاپن با برپایی کارگاه های آموزشی تجربیات گردشگری شان را باهم به اشتراک می گذارند.

تبادل تجربیات گردشگری ایران و ژاپن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،مرتضی رحمانی موحد،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در دیدار با «کازوهیکو کوشی کاوا» معاون ارشد اجرایی دفتر مرکزی آژانس همکاری های بین المللی (جایکا) و هیات همراه با اشاره به سابقه همکاری ایران و جایکا به عنوان یکی از شاخص های ژاپن در زمینه ارتباطات خارجی، گفت: دو کشور ایران و ژاپن با دارا بودن مجموعه ای از ارزش های فرهنگی و تاریخی و تجارب متنوع در حوزه گردشگری می توانند با تمرکز بر برگزاری کارگاه های آموزشی و نیز تعریف پروژه های مشترک گردشگری با حمایت فنی و مالی جایکا، به نقشه همکاری شفاف و دستاوردهای قابل توجهی دست یابند.

وی با بیان اینکه کشور ژاپن تجربه متمایزی در مدیریت رویدادهای گردشگری (Mice) دارد؛ افزود: کشور ایران به دلیل تنوع فرهنگی، قومی، اقلیم و به طور کل دارا بودن تجربه های متنوع فرهنگی و گردشگری ظرفیت بسیاری در ایجاد و معرفی رویدادها دارد؛ لذا با توجه به همنشینی سنت و مدرنیسم در ژاپن و دستاوردهای موفق گردشگری مایس در این کشور می توان در تقویت این موضوع موثر عمل کرد.

معاون گردشگری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تقویت نیروی انسانی و ساختار زنجیره گردشگری ایران دارای اولویت است؛ اظهار کرد: طی سه سال اخیر جمهوری اسلامی ایران با رشد قابل توجهی در حوزه گردشگری رو به رو بوده است و فرصت های خوبی برای همکاری های بین المللی و جذب گردشگران خارجی فراهم شده است؛ از این رو می توان با بهره مندی از ارتباطات و ظرفیت های متنوع جایکا، فرصت شایسته ای به منظور تقویت شرایط مذکور فراهم آورد.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به برگزاری دوره اکوتوریسم توسط جایکا در ژاپن و فراهم آوردن زمینه آموزش کارشناسان این حوزه اظهار کرد: به دلیل محدودیت های موجود در اعزام کارشناسان به دوره های آموزشی جایکا می توان با اعزام مدرسین آژانس همکاری های بین المللی ژاپن و برگزاری کارگاه های آموزشی در ایران، زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه گردشگری دو کشور را فراهم آورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه گردشگری میان ایران و ژاپن به تقویت روابط همه جانبه دو کشور یاری خواهد رساند؛ خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ در آسیا و اروپا، کارمندان خود را برای انجام سفرهای خارجی تشویق می کنند؛ لذا ما آمادگی داریم با تعریف بسته های گردشگری برای کارکنان ژاپنی از این فرصت برای افزایش جذب گردشگران این کشور بهره مند شویم.

رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه طبق آخرین آمار با افزایش 10 درصدی گردشگران ورودی از ژاپن رو به رو بوده ایم؛ تصریح کرد: اما این آمار در سطح و ظرفیت های قابل توسعه دو کشور نیست و نیاز است با استفاده از تکنیک ها و تجارب گردشگری خارجی ژاپن بتوانیم مکانیسمی برای افزایش سفر ژاپنی ها به ایران تعریف کنیم.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به تجربه اخیر برگزاری کارگاه آموزشی توسط دفتر منطقه ای یونسکو در ایران با موضوع توسعه پایدار گردشگری و نیز تعریف پروژه های مشترک در تعامل با سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) خاطرنشان کرد: از این رو می توان به یاری جایکا و نظارت سازمان جهانی جهانگردی، اقدامات مشابه مذکور را در ایران محقق ساخت.    

همچنین در این دیدار «کازوهیکو کوشی کاوا» معاون ارشد اجرایی دفتر مرکزی آژانس همکاری های بین المللی (جایکا) ژاپن نیز با اشاره به تجربیات پیشین حضور در ایران، گفت: همواره کشور ایران را به دلیل علاقه خاص خود به عنوان نخستین دوست در توسعه همکاری ها انتخاب می کنم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جایکا در بسیاری از پروژه های ایران حضور فعال دارد؛ یادآور شد: موضوع آلودگی هوای تهران، خوزستان و نیز تجربه مدیریت سایت چغازنبیل و همچنین پروژه های گردشگری انزلی و قشم بخشی از همکارهای در حال انجام و یا تحقق یافته به شمار می آید.

کوشی کاوا همچنین با بیان اینکه هم اکنون اولویت جایکا، تقویت توسعه گردشگری است؛ خاطر نشان کرد: در نظر داریم با بررسی و تعیین ظرفیت های موجود، تقویت همکاری ها در حوزه گردشگری ایران را سبب شویم.

وی در ادامه نسبت به تهیه طرح های جامع گردشگری و تخصیص وام به پروژه های بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، اعلام آمادگی کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی