اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201285807

بازسازی ساختار اقتصادی ضرورتی برای پایداری صندوقها

کد: 13950925201285807

https://goo.gl/GGkzgA

، تهران , (اخبار رسمی): اصلاح و بازسازی ساختار اقتصادی صندوق های بازنشستگی راهکاری عملی برای ایجاد ثبات، پایداری و تعادل بین منابع و مصارف است.

بازسازی ساختار اقتصادی ضرورتی برای پایداری صندوقها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری ،غلامرضا هاشمی، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری این خبر را اعلام کرد وگفت:ضرورت بازسازی ساختار اقتصادی صندوق بازنشستگی ایجاب می کند تا با رویکرد رشد اقتصادی معقول و تولید ثروت، تجدید نظر تخصصی در دکترین بنگاه داری، با هدف بالابردن سهم بازده دارایی ها در تامین منابع، تغییر و تحول صورت گیرد.
وی ادامه داد: تعدیل در سرمایه گذاری ها، جذب مشارکت های خارجی و ورود به حوزه های اقتصادی پربازده و فعالیت های نوینِ دارای سودآوری راه کارهای پیشنهادی برای بازسازی ساختار اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است.
هاشمی با بیان اینکه نسبت منابع صندوق کمتر از مصارف سالانه است، اظهار داشت: شکاف بین منابع و مصارف صندوق با تدوین راهبردهای مورد نیاز و تصویب قوانین راهگشا بستر لازم را برای تحقق رسالت اصلی آن به نحو مطلوبی فراهم می آورد.
عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ترکیب ناهمگون و متضاد دارایی ها و بنگاه های صندوق فاقد زنجیره تامین متناسب بوده و پراکندگی فعالیت ها در تمامی این امور بروز مشکلاتی را نیز در پی دارد.
وی یادآور شد: صرف نظر از فعالیت های پر ریسک در حوزه حمل و نقل، نفت و صنایع شیر به لحاظ تاثیر عوامل بیرونی و موارد پیش بینی نشده، رکود اقتصادی حاکم نیز بر روند اقتصادی صندوق با توجه به پیوستگی و وابستگی حلقه های کسب و کار در تمامی این امور تاثیر قابل توجهی داشته است. بافرض اینکه ارزش روز دارایی صندوق معادل حدود هفت میلیارد دلار باشد، سهم این کلان بنگاه در اقتصاد ملی کمتر از یک درصد است.
هاشمی گفت: دولت باید به تعهداتش عمل کند و پرداخت بدهی ها به صندوق های بازنشستگی را از طریق پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی مدنظر قرار دهد.
وی با بیان اینکه نهاد دولت نباید در سطوح اجرایی صندوق بازنشستگی دخالت کند، افزود: برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت، ارزشیابی و توزیع منابع عمومی در قلمروهای مختلف نظام جامع، به صورت متمرکز باید توسط دولت صورت گیرد.
عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری نیز باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد و شاخص های کلان تورم، بیکاری و رشد اقتصادی را در این برنامه ریزی ها مدنظر قرار داده و هم افزایی در درآمد را در اولویت برنامه ای خود قرار دهد.
هاشمی افزود: برای پاسخگویی بهتر به نیازهای اصلی جامعه، صندوق های بازنشستگی باید خود را در برابر تغییرات اقتصادی آماده کنند و برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت ها برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]