اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206355807

واگذاری سهام بیمه ملت به 100 هزار بازنشسته کشوری

کد: 13951004206355807

https://goo.gl/ffc5FW

، تهران , (اخبار رسمی): صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای سیاست های سرمایه گذاری برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق، اقدام به واگذاری 345 میلیون سهم خریداری شده از بیمه ملت به 100 هزار نفر از بازنشستگان کشوری کرده است.

واگذاری سهام بیمه ملت به 100 هزار بازنشسته کشوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، محمود شهشهانی پور،معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری این خبر را اعلام کرد و با تاکید بر اینکه ارزش هر سهم واگذار شده به متقاضیان 202 تومان است، گفت: صندوق این سهام را به شکل بلوکی خریداری کرده که اکنون قیمت سهام بیمه ملت در تابلو بازار بورس نزدیک به همین رقم است.
وی با بیان اینکه به تازگی صندوق اقدام به خرید 12,5 درصد از سهام بیمه ملت و در اختیار گرفتن یک کرسی مدیریتی بیمه ملت کرده است، گفت: با این اقدام و در اختیار قرار گرفتن یک کرسی مدیریتی دیگر توسط صندوق، عملاً دو کرسی مدیریتی بیمه ملت متعلق به صندوق بازنشستگی است که می توان از این ظرفیت برای تحقق سایر اهداف حمایتی از بازنشستگان کشوری استفاده کرد.
شهشهانی پور ادامه داد: شرکت های بیمه ای به دلیل ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم و خدمات متنوعی که ارائه می کنند مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارند. به همین علت، واگذاری سهام بیمه ملت با توجه به ارزش دارایی های در اختیار، حضور در بورس، پشتوانه مناسب و سایر مسائل فنی و همچنین توجه به آینده بازنشستگان، در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در گام نخست، مشارکت 100 هزار نفر بازنشسته کشوری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به این جمعیت، تعداد سهام واگذار شده به هر بازنشسته کشوری، حدود 3450 سهم است که در صورت ثبت نام بیش از جمعیت پیش بینی شده، تعداد سهام واگذار شده به هر نفر کمتر می شود.
شهشهانی پور، واگذاری سهام دیگر شرکت های بورسی به بازنشستگان کشوری را از جمله اهداف صندوق بازنشستگی کشوری در آینده عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد سهم، در قالب وام قرض الحسنه سه ساله و بدون بهره، با ارزش تقریبی 700 هزار تومان و اقساط 36 ماهه به بازنشستگان کشوری واگذار می شود که با این شرایط، ماهانه 20 هزار تومان از حقوق بازنشستگان متقاضی کسر خواهد شد.
معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: پس از سه سال و با اتمام پرداخت اقساط تعیین شده، سهام به صورت کامل در اختیار بازنشستگان قرار گرفته و امکان فروش، واگذاری یا حق هر نوع معامله دیگری در بازار بورس را خواهند داشت.
شهشهانی پور با تاکید بر اینکه واگذاری سهام بیمه ملت به صورت اختیاری است و تنها به متقاضیان آن واگذار می شود، گفت: سود سهام از ابتدا متعلق به شخص بازنشسته است و صندوق در مسائل مالی سهام دخالت نمی کند و تنها به دلیل اینکه این سهام به صورت اقساط به بازنشستگان واگذار می شود، اصل آن تا پایان پرداخت اقساط در اختیار صندوق قرار دارد.
شهشهانی پور تاکید کرد: میزان سود سالانه هر سهم در مجمع عمومی عادی هر شرکت با حضور سهام داران آن مشخص می شود که برای بیمه ملت نیز در نخستین مجمع عمومی که مربوط به صورت های مالی سال 95 است، سود سهام مشخص شده و از طریق بورس به بازنشستگان پرداخت می شود.
وی زمان ثبت نام برای خرید سهام بیمه ملت را تا 15 دی ماه اعلام کرد و گفت: ممکن است این تاریخ به دلیل تاخیری که در زمان ثبت نام در دفاتر پیشخوان بوجود آمد، تمدید شود.
محمود طهماسبی پور مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست خبری، اظهار داشت: صندوق به دنبال اجرای سیاست های حمایتی از بازنشستگان کشوری در قالب واگذاری مجموعه ای از سهام خدماتی شامل بیمه، بانک و لیزینگ است که برای نخستین گام از واگذاری سهام بیمه ملت آغاز کرده است.
طهماسبی پور با بیان اینکه برای این طرح، بیمه های مختلف در کشور بررسی و تحلیل شدند، گفت: با نظر گروهی از کارشناسان فنی و متخصص در حوزه بیمه و بورس، ضمن خرید 12,5 درصد از سهام بیمه ملت که تا پیش از این در اختیار بیمه ایران قرار داشت، واگذاری این سهام به بازنشستگان کشوری عملیاتی شد.
وی تاکید کرد: تلاش صندوق برای واگذاری سهام بیمه ملت، تحت پوشش قرار دادن بازنشستگان در سراسر کشور است و به همین دلیل دو راهکار برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته شد؛ نخست، ثبت نام اینترنتی از طریق سایت صندوق، چاپ برگه ثبت نام و ارسال فیزیکی این برگه با پست برای هلدینگ مالی صندوق است.
طهماسبی پور اضافه کرد: دومین راه برای ثبت نام متقاضیان، از طریق دفاتر پیشخوان دولت است که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت حدود دو هزار و 400 تومان، ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام در دفاتر پیشخوان در اولین قسط پرداختی، به حساب بازنشسته بازمی گردد.
وی با اشاره به رعایت قوانین و ضوابط موجود در واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به نوع سهام که از طریق بورس واگذار می شود، مجوزهای لازم از بیمه مرکزی و سازمان بورس دریافت و ضوابط حاکم بر بازار بورس نیز رعایت شده است.
طهماسبی پور با اشاره به زمان تخصیص سهام به بازنشستگان متقاضی، گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام، ظرف دو هفته نسبت به دریافت کد سهامداری متقاضیان اقدام و پس از تعیین کد سهامداری از سازمان بورس، تعداد سهام تعیین شده به افراد متقاضی به صورت یکسان واگذار می شود.
مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: صندوق تلاش می کند تا واگذاری سهام به بازنشستگان کشوری تا پایان دی ماه امسال عملیاتی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]