سامسونگ در ارائه TD-LTE مشارکت می‌کند

کد: 13951006208255606

https://goo.gl/gvTvHa

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت سامسونگ در مشارکت با کنسرسیوم دارنده‌ باند 2300 مگاهرتز، خدمات TD-LTE در ایران ارائه می‌دهد.

سامسونگ در ارائه TD-LTE مشارکت می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای ارائه‌ فناوری TD-LTE (ارائه اینترنت ثابت در بستر فناوری LTE)، سازمان تنظیم مقررات رادیویی در تابستان امسال اقدام به برگزاری مزایده برای واگذاری باندهای 2100، 2300 و 2600 مگاهرتز کرد.

در این مناقصه دو کنسرسیوم موفق به دریافت باندهای 2300 و 2600 مگاهرتز شدند تا بتوانند اینترنت ثابت در بستر فناوری LTE ارائه دهند. کنسرسیومی با محوریت شرکت حلماگستر خاورمیانه (عصر تلکام) توانست برنده مزایده باند 2300 مگاهرتز شود.

به‌تازگی FCP-های شرکت‌کننده در این کنسرسیوم توسط مدیرعامل شرکت حلماگستر خاورمیانه در نامه‌ای ارسالی به رگولاتوری مشخص شدند. شرکت‌های انتقال داده‌های ندا گستر صبا (صبانت)، حلما گستر خاورمیانه (عصرتلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، سایه‌گستر سرمایه، آزمون کیفیت، عصر انتقال داده‌ها، مهندسی صفر و یک پرداز و فناوران طلوع شبکه به‌عنوان اعضای این کنسرسیوم معرفی شده‌اند.

بنا بر اطلاعات منتشرشده؛ این کنسرسیوم پس از دریافت پروانه سراسری انتقال داده بر بستر TD-LTE در باند 2300 مگاهرتز، با مشارکت و همکاری شرکت سامسونگ اقدام به ارائه خدمات TD-LTE در سراسر کشور می‌کند.

پیش از این شرکت نوکیا برای ارائه TD-LTE با کنسرسیوم برنده‌ی مزایده‌ی باند 2600 مگاهرتز، قرارداد همکاری امضاء کرده بود. عمده سهام کنسرسیوم دارنده‌‌ی باند فرکانسی 23000 مگاهرتز در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک است.

ایرانسل از مرداد ماه امسال اقدام به ارائه‌ TD-LTE در شهرهای مختلف کشور کرده است و شرکت مبین نت قصد دارد این خدمات را از ماه جاری در شهرهای تهران و کرج عرضه کند. حضور سامسونگ و نوکیا می‌تواند رقابت و کیفیت‌ عرضه‌ اینترنت در بستر TD-LTE را افزایش دهد. البته باند فرکانسی TD-LTE مورد استفاده‌ ایرانسل و مبین نت 3500 مگاهرتز است.

توسعه‌ فناوری TD-LTE می‌تواند سبب مهاجرت مشترکان ADSL به این فناوری شود. البته باید در نظر داشت فیبر نوری رقیب سرسخت فناوری TD-LTE است که ارائه و عرضه‌ آن در سال‌های آینده می‌تواند زنگ خطری برای فناوری‌های دسترسی به اینترنت ثابت و همراه باشد.

شرکت سامسونگ برای کمک به کنسرسیوم باند 2300 مگاهرتز در پروژه‌ ارائه‌ TD-LTE وارد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1382 و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی و اداره کل ارتباطات رادیویی وزارت متبوع تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات ارتباطی و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]