اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008210095793

پیشرفت 75 درصدی پروژه‌های میراث فرهنگی در همدان

کد: 13951008210095793

https://goo.gl/ZD9gW2

، تهران , (اخبار رسمی): پروژه‌های سازمان میراث فرهنگی مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان همدان به طور میانگین 75 درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت 75 درصدی پروژه‌های میراث فرهنگی در همدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،علی مالمیر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اعلام این خبر گفت:  موضوع ستاد اقتصاد مقاومتی در استان همدان به طور جدی و با سرعت بیشتری از سایر استان ها آغاز شده است و حتی قبل از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، همدان با برگزاری همایشی با این موضوع در اجرایی کردن پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر استان های کشور پیشقدم شده است.

وی افزود: در حال حاضر سه پروژه و هشت زیر پروژه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تعریف شده است.

مالمیر افزود: ضمن اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان 4 پروژه و 12 زیر پروزه را در دست اقدام دارد که در راستای  اقتصاد مقاومتی است و در مجموع پروژه های این استان 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی