اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012212336681

۹ عادت که به کاهش وزن کمک می کند

کد: 13951012212336681

https://goo.gl/C04cg3

، تهران , (اخبار رسمی): آیا در تلاش برای کاهش وزن دچار مشکل شده اید؟ شما تنها نیستید. افراد مختلفی در سراسر جهان نیز با همین مشکل روبرو هستند. اکثر مردم نمی دانند که باید از کجا شروع کنند بنابراین به سادگی تسلیم می شوند.

۹ عادت که به کاهش وزن کمک می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از تناسب اندام، در حالی که برخی مردم، بدن های چاق خود را می پذیرند، اما بعضی دیگر دوست دارند وزن کم کنند، نه به این دلیل که فکر می کنند چاق هستند بلکه به دلیل آنکه می خواهند سالم باشند.

اگر مصمم هستید که وزنتان را پایین بیاورید، اول باید بپذیرید که هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. ممکن است تصور کنید که باید از قرص های مناسب یا نوشیدنی های مخصوصی که به کاهش وزن کمک خواهند کرد، استفاده نمایید اما با وجود آنکه این ها ممکن است به طور موقت موثر باشند، اما زمانی فرا می رسد که دیگر اثری نخواهند داشت. سلول های چربی شما که هنوز سر جایشان هستند، به دنبال مواد غذایی بیشتری خواهند بود. هر چه بیشتر به آنها غذا برسانید، پس از آن چاق تر خواهید شد.

باید تغییراتی در شیوه زندگی تان ایجاد کنید و بهتر است که آماده باشید چون قرار نیست کار آسانی باشد. هنگامی که به آنها عادت کردید، از دست دادن وزنی که اضافه کرده اید و حفظ آن، آسان تر خواهد شد. شما قادر خواهید بود که احساس سلامتی کنید و برای مدت طولانی سالم بمانید. در اینجا برخی از عاداتی که باید از همین حالا شروع کنید را بیان می کنیم:

۹ عادت که به شما کمک می کنند به سرعت وزن کم کنید

به جای ۳ وعده غذایی بزرگ، در هر روز ۶ ــ ۵ وعده غذایی کوچک بخورید

از آغاز زمان به مردم توصیه می شد که سه بار در روز غذا بخورند. مردم در طول سال های گذشته، وعده های غذایی بزرگتری خورده اند و این مسئله در افزایش وزن افراد بسیاری نقش داشته است. به منظور جلوگیری از بروز این اتفاق، به شما توصیه می شود که هر روز ۶ ــ ۵ وعده غذایی کوچک بخورید. وقتی این کار را انجام دهید، تمایل پیدا می کنید که وعده های غذایی کوچکتر بخورید، چون هنوز احساس سیری بیشتری می کنید. همچنین کالری های کمتری نسبت به قبل مصرف خواهید کرد.

۱- هنگامی که شما ۶ ــ ۵ وعده غذایی کوچک در هر روز می خورید، بدن شما مقدار کمتری انسولین ترشح می کند که به شما کمک خواهد کرد بیشتر از حد معمول، احساس سیری کنید.

۲- هنگامی که یک قند خون ثابت داشته باشید، بیش از حد احساس گرسنگی نخواهید کرد.

۳- همچنین ۶ ــ ۵ بار غذا خوردن در طول روز، میل شما به خوردن محصولات غذایی ناسالم را نیز کاهش خواهد داد.

هرگز صبحانه را فراموش نکنید

در بعضی روزها هنگام بیدار شدن ازخواب، صبحانه آخرین چیزی است که می توانید به آن فکر کنید. اکثر مردم در صبح به سراغ قهوه می روند ، چون احساس می کنند فقط در صورتی می توانند شروع به کار کنند که قهوه به آنها انرژی کافی بدهد. با این حال صبحانه خوردن می تواند برای سیستم شما مفید باشد. سعی کنید در مورد صبحانه ای که قرار است هر روز بخورید، به قدر کافی فکر کنید زیرا می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

۱- به دنبال صبحانه ای باشید که مواد مغذی مورد نیازتان را بدون بالا بردن وزنتان به شما برساند. به عنوان مثال شاید لازم باشد جوی خیس خورده در طول شب با دانه های چیا، مقداری وانیل و شیر کم چرب را امتحان کنید. سپس این را چند بار در هفته بخورید. آن توسط بدنتان به رسمیت شناخته خواهد شد و در نهایت به شما کمک خواهد کرد وزن کم کنید.

۲- سعی کنید صبحانه را در زمان معینی در هر روز بخورید زیرا این کار به ایجاد یک روال کمک خواهد کرد که به بدنتان امکان می دهد هنگامی که بیدار می شوید، منتظر صبحانه باشد.

۳- سعی کنید پروتئین و فیبر کافی در وعده های صبحانه تان جای دهید تا در طول روز، احساس سیری بیشتری کنید.

 مواد غذایی پرکالری را به مقدار کم مصرف کنید

اگر قبل از آنکه تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید، همیشه از محصولات غذایی با کالری بالا استفاده می کردید، می دانید که باید در حال حاضر این روال را تغییر دهید. شما فقط در صورتی که یک کار واقعا خوب برای خودتان انجام داده اید یا در مناسبت های خاص، می توانید از غذاهای پرکالری استفاده کنید اما در روزهای عادی به رژیم غذایی تان پایبند بمانید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر، این محصولات غذایی را هوس نمی کنید.

۱- اگر نمی توانید یک روز را بدون خوردن شیرینی سپری کنید، می توانید به جای خوردن یک کاسه بزرگ بستنی شکلاتی، ماست با میوه تازه بخورید.

۲- اگر دوست دارید مقداری چیپس بخورید، به دنبال چیپس های سالم تر که به جای سیب زمینی از سایر مواد ساخته شده اند، باشید.

۳- در هنگام غذا خوردن، از مواد غذایی سرخ شده اجتناب کنید زیرا چربی بیشتری دارند.

یاد بگیرید که چگونه می توانید به آرامی غذا بخورید

وقتی با اعضای خانواده تان غذا می خورید یا حتی زمانی که تنها هستید، با چه سرعتی غذا می خورید؟ برخی از مردم می توانند درعرض چند دقیقه غذا بخورند، چون غذایشان را به خوبی نمی جوند. مطالعات نشان می دهند افرادی که سریع غذا می خورند، نسبت به آنهایی که به آرامی غذا می خورند، غذای بیشتری مصرف خواهند کرد. هنگامی که آرام غذا می خورید، بلافاصله احساس خواهید کرد که چه زمانی سیر شده اید.

۱- توصیه می شود که قبل از قورت دادن غذایتان، حدود ۱۰ بار آن را بجوید.

ب۲- لافاصله مقدار زیادی غذا روی چنگال یا قاشق تان قرار ندهید.

۳- اگر با شخصی غذا بخورید که بتوانید با او صحبت کنید، آهسته غذا خوردن می تواند موثرتر شود چون قاشق و چنگال تان را به دفعات بیشتری کنار خواهید گذاشت. به یاد داشته باشید که توصیه می شود پس از خوردن هر لقمه، قاشق و چنگال تان را کنار بگذارید.

هر روز مقدار زیادی آب بنوشید

آیا می دانید که آب برایتان مفید است؟ مردم زیادی وجود دارند که به خاطر طعم آب، از نوشیدن آن بیزارند اما آب می تواند تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد کند. هنگامی که آب می نوشید، سموم را سریع تر از بدنتان دفع خواهید کرد.

۱- ۱۰ ــ ۸ لیوان آب در روز قطعا مفید خواهد بود اما این مقدار ممکن است بسته به نوع بدن، وزن و قدتان تغییر کند.

۲- اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، می توانید با اضافه کردن انواع سوپ ها و غذاهای مایع به عنوان بخشی از رژیم غذایی تان، از سایر مایعات استفاده نمایید. شاید بتوانید سوپ اسفناج و پیاز را امتحان کنید.

۳- همچنین می توانید قبل از هر وعده غذایی، ۲ فنجان آب بخورید، بنابراین احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این امر به شما کمک می کند که مقدار کمتری غذا مصرف کنید.

خرید مواد غذایی را بعد از غذا خوردن انجام دهید

آیا تابه حال توجه کرده اید هر زمانی که قبل از غذا خوردن برای خرید مواد غذایی می روید، قبض خریدتان بیشتر خواهد شد؟ دلیلش این است که شما بیشتر جذب مواد غذایی مختلف موجود در فروشگاه می شوید و تمایل پیدا می کنید که بیشتر از حد معمول خرید کنید. تنقلاتی که می خرید نیز سالم نخواهند بود.

۱- بهترین کار این است که قبل از خرید، لیستی از چیزهای مورد نیازتان تهیه کنید تا خارج از چیزی که نوشته اید، چیزی بر ندارید.

۲- برای خواندن برچسب حقایق تغذیه ای اقلامی که از سوپر مارکت انتخاب می کنید، وقت بگذارید تا زمانی که آگاهی داشته باشید چه چیزی برایتان خوب است و چه چیزی بد، قادر خواهید بود اقلام درستی را در سبد خریدتان قرار دهید.

۳- وقتی هنوز مقدار زیادی مواد غذایی در خانه دارید، خرید نکنید.

غذایتان را از بشقاب بخورید

ممکن است فکر کنید، این جایی است که همیشه غذایتان را از آنجا می خورید. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که لازم است از یک کاسه غذا بخورید یا در برخی جاها می توانید غذایتان را در پوست موز سرو کنید. وقتی چیزی که غذایتان را روی آن می گذارید، تغییر می دهید، تمایل پیدا خواهید کرد که بیشتر غذا بخورید.

۱- به یاد داشته باشید که وقتی در حالت ایستاده غذا می خورید، وعده ای که خورده اید به راحتی فراموش خواهد شد و ممکن است پس از آن همچنان به دنبال یک وعده دیگر باشید.

۲- از درون پاکت ها و بسته بندی ها غذا نخورید چون آنها باعث می شوند غذایتان کوچکتر از آنچه که واقعا هست، به نظر برسد.

۳- هنگامی که از یک بشقاب غذا می خورید، به طور آگاهانه از غذایتان لذت خواهید برد و به نظرتان خوشمزه تر می آید.

بعد از شام، چیزی نخورید

این باید واضح و بدیهی باشد اما هنوز هم برخی از مردم نمی توانند در این مورد به خودشان کمک کنند. آنها همچنان دوست دارند بعد از شام، چیزی بخورند، به خصوص اگر نتوانند جلوی هوس شان را بگیرند. هنگامی که بعد از شام غذا می خورید، به احتمال زیاد کالری های بیشتری نسبت به آنچه که باید در طول روز مصرف کنید، وارد بدنتان می نمایید. اگر هنوز هم احساس گرسنگی می کنید، می توانید به سراغ یک نوشیدنی که تا حدودی خوشمزه باشد، بروید. چون این کار به خلاص شدن از شر هوس، بدون مصرف کالری زیاد کمک خواهد کرد.

۱- می توانید به جای آن، چای بابونه بنوشید. این چای به ریلکس کردن شما کمک خواهد کرد و با طعم دلپذیری که دارد، آن را دوست خواهید داشت.

۲- همچنین اگر چیزی می خواهید که بتوانید داخل دهانتان احساسش کنید، می توانید آبنبات سفت بخورید.

۳- دندان هایتان را ۳۰ دقیقه بعد از خوردن شام، مسواک بزنید.

اگر شما درطول روز میان وعده می خورید، یکی از وعده های غذایی محسوب می شود

با وجود آنکه توصیه می شود ۶ ــ ۵ وعده غذایی در روز بخورید، به یاد داشته باشید که نمی توانید وعده های غذایی کوچک بخورید و در عین حال چند میان وعده نیز در طول روز مصرف کنید. این کار مانند آن است که ۸ ــ ۷ بار در روز غذا بخورید و این تعداد دفعات برای بدنتان، بیش از حد زیاد است.

۱- سعی کنید میان وعده هایتان را محدود کرده و سایز آنها را کوچک کنید.

به میان وعده های مناسبی که می خواهید بخورید، توجه کنید.

۲- بهترین میان وعده ها، آنهایی هستند که از کربوهیدرات های پیچیده و مقداری پروتئین تشکیل شده باشند.

با تمام این عادت هایی که قصد دارید در پیش بگیرید، می توانید مطمئن باشید که سلامت تان بهبود می یابد و اضافه وزنتان را از دست خواهید داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله تناسب اندام

می‌خواهید اندام زیبایی داشته باشید؟ یا اینکه نگران سلامتی‌تان هستید؟ مجله‌ اینترنتی تناسب اندام، همه‌ اطلاعاتی که برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به آنها احتیاج دارید را به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی فراهم می‌کند تا سرزندگی، شادابی، و سلامتی را به شما هدیه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی