اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213365793

کویرنوردی در شهرستان دهلران و جذب گردشگر

کد: 13951014213365793

https://goo.gl/DCvvf0

، تهران , (اخبار رسمی): کویر نوردی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری دهلران است و در این راستا کویر «ابوغویر» به سازمان معرفی‌شده است.

کویرنوردی در شهرستان دهلران و جذب گردشگر

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، عبدالمالک شنبه زاده ،مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با اعلام این خبر در نشست اقتصاد مقاومتی استان، گفت: سرمایه‌گذاری در گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها متفاوت است چراکه همکاری 24 دستگاه مختلف را می‌طلبد و دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های گردشگری بحث اقامتی یا هتلینگ است، افزود: شهرستان دهلران بیشترین واحد اقامتی بعد از مرکز استان را دارد، این در حالی است که برای رشد و توسعه در این بخش سرمایه گذاران نیازمند دریافت تسهیلات هستند و بانکها هم باید در این راستا از سرمایه گذاران حمایت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام تأکید کرد: موضوع دیگر بحث اقامتگاه‌های بومگردی است، در شهرستان دهلران 8 اقامتگاه بومگردی وجود دارد که از این تعداد، 4 اقامتگاه مورد تایید است، سرمایه گذاران این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی بابیان اینکه کویر نوردی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری دهلران است و در این راستا کویر «ابوغویر» به سازمان معرفی‌شده است، اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاران بومی در اولویت سازمان میراث فرهنگی است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه توجه به آبگرم دهلران، توسعه و رشد این شهرستان را به دنبال خواهد داشت، افزود: طرح توسعه آبگرم دهلران مسائل و مشکلاتی دارد که امیدواریم با حمایت مسئولین استانی شاهد رفع این موانع باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: امسال در شهرستان دهلران 10 کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف تجهیز شده‌ است، 2 کارگاه صنایع دستی تسهیلات گرفته‌اند، 3 کارگاه به بانک معرفی‌شده‌اند و تا پایان سال 5 کارگاه دیگر به بانک معرفی خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی