اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216375807

ضرورت تدبیر اندیشی برای مقابله با پیری جمعیت

کد: 13951019216375807

https://goo.gl/35QOHg

، تهران , (اخبار رسمی): پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال دو برابر می شود که چنین شرایطی نیازمند ایجاد تغییرات اجتماعی اساسی در جامعه است.

ضرورت تدبیر اندیشی برای مقابله با پیری جمعیت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، امروزه بسیاری از افراد حتی در فقیرترین کشورها از زندگی طولانی تری برخوردار هستند. برخی از افراد مسن زندگی طولانی تر و سالم تری را تجربه می کنند، با این وجود، تنها زندگی طولانی مدت برای جوامع بشری ملاک قرار نمی گیرد، بلکه وجود زندگی طولانی و «سالم» اهمیت بسزایی دارد.
سازمان بهداشت جهانی در این گزارش با اشاره به اینکه دستیابی به زندگی طولانی تنها برای سالمندان حائز اهمیت نبوده و برای آحاد جامعه اهمیت دارد، تاکید می کند: داشتن زندگی طولانی تر، لزوماً به معنی داشتن زندگی سالم تر نیست. براساس گزارش هایی که درباره پیری و سلامت در سال ۲۰۱۵ میلادی در جهان منتشر شده است، شواهد اندکی وجود دارد که نسل های پیشین، با افزایش تعداد سال های عمر، زندگی سالم تری را تجربه کرده اند؛ بنابراین این یک مساله همگانی با فراوانی بالا نیست.
گزارش ها بیانگر آن است که در بعضی جوامع، مشارکت های سالمندان در حوزه های مختلف نادیده گرفته می شود و ضروری است تا دولت ها در این زمینه، سیاست های اطمینان بخشی اتخاذ کنند تا ضمن حفظ مشارکت سالمندان فعال در جامعه، بهداشت روانی مناسبی برای سالمندان در سطح جامعه ایجاد شود.
از سوی دیگر، دولت ها باید با بهبود فرآیندهای مراقبت طولانی مدت از سالمندان، استفاده از خدمات بهداشتی را نیز ارتقا دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه