اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220255793

اردبیل در پی سفرهای نوروزی ویژه

کد: 13951025220255793

https://goo.gl/R6MT91

، تهران , (اخبار رسمی): در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۶ بر ایجاد نوروزی متفاوت برای گردشگران به‌عنوان هدف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل تأکید شد.

اردبیل در پی سفرهای نوروزی ویژه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، نخستین جلسه ستاد خدمات سفر با حضور کنعان پور مدیرکل دفتر فنی استانداری به‌عنوان نماینده رئیس ستاد اجرای خدمات سفر استان، کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان به‌عنوان دبیر ستاد و دستگاه‌های عضو ستاد در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل صبح امروز ۲۵ دی‌ماه سال جاری برگزار شد.

معاون گردشگری استان اردبیل در این جلسه از ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۹۶ به اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران شهرستان‌ها به‌عنوان رؤسای ستادهای اجرایی خدمات سفر خبر داد و گفت: ۱۰ کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر برحسب این دستورالعمل موظف به برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر و ارسال صورت‌جلسات به دبیرخانه هستند.

قادر تقی زاده کمیته‌های تخصصی ستادهای اجرایی را شامل ۱۰ کمیته خدمات حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیکی شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی برشمرد و افزود: شرح وظایف این کمیته‌ها در دستورالعمل قید و به رؤسای کمیته‌ها ابلاغ‌شده است.

وی بابیان اینکه ۲۱ نقشه تهیه‌شده در استان شامل یک نقشه استانی، ۱۰ نقشه شهرستان و ۱۰ نقشه مراکز شهرستان‌های استان در اختیار دستگاه‌های مربوطه ازجمله فرودگاه، اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و شهرداری قرار خواهد گرفت تا به‌صورت تابلوهایی در معرض دید گردشگران و مسافران قرار گیرند، یادآور شد: در این نقشه‌ها برای نخستین بار مختصات جغرافیایی تمامی جاذبه‌های گردشگری و خدماتی چون جایگاه سوخت، مراکز تجاری، رستوران‌ها و مراکز اقامتی و حتی سرویس‌های بهداشتی ... گنجانده‌شده است.

این مقام مسئول از ارسال فیلم جاذبه‌های گردشگری به سه زبان انگلیسی، ترکی آذربایجان و فارسی برای پخش در سالن انتظار فرودگاه، پایانه مرزی بیله سوار، پایانه‌ها و اتوبوس‌های مسافربری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان توانمندسازی نیروهای انسانی بخش گردشگری برای نیروهای انتظامی، رانندگان بین‌شهری و برون‌شهری و مدیران مدارس ستاد اسکان فرهنگیان و جوامع و انجمن‌های صنفی پیش‌بینی‌شده است که در پایان به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه آموزشی اعطاء خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مانور آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۶ از ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه سال جاری با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان و دایر بودن ستاد خدمات سفر در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در طول تعطیلات سفرهای نوروزی، از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خواستار استقرار و حضور دائمی نمایندگان خود در محل ستاد شد.

تقی زاده با اشاره به انتخاب شش شهر برتر گردشگری در رابطه با ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در پایان تعطیلات نوروزی بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده، از تمامی فرمانداران به‌عنوان روسای ستادهای شهرستانی و دستگاه‌های عضو ستاد خواست تا در این راستا تمامی اقدامات خود را از هم‌اکنون مستندسازی و آماده و به‌صورت مجله و در قالب لوح فشرده به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

 وی نوروز ۹۶ را «نوروزی متفاوت» عنوان کرد و گفت: در این راستا اگر تمام دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هرگونه برنامه‌ای برای نوروز متفاوت دارند به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز به‌عنوان نماینده رئیس ستاد اجرای خدمات سفر استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته و ایام پیک سفر، رضایت گردشگران در نوروز گذشته را حاکی از انجام شایسته وظایف هریک از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و گفت: لازم است تا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران هماهنگ عمل کنند.

کنعان پور با تأکید بر تقویت اطلاع‌رسانی، تأمین پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی، رسیدگی به مبلمان شهری، ترمیم آسفالت و لکه‌گیری معابر در نوروز ۹۶، افزود: بسیاری از مشکلات با همکاری و هماهنگی اعضای ستاد در سنوات گذشته به لحاظ امنیتی، ترافیک، تبلیغات، اورژانس، هلال‌احمر و نظارت دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات حکومتی، تزریق پول در عابر بانک‌ها، مدیریت نان و غیره پیش‌بینی و حل شد و این روند تداوم خواهد داشت.

در پایان هریک از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در مورد اقدامات پیش‌بینی‌شده برای نوروز ۹۶ و رفع کم‌وکاستی‌های ستاد خدمات سفر نوروز گذشته صحبت کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی