کد: 13951028222115926

"همای" چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کرد

کد: 13951028222115926

https://goo.gl/4spLBY

، تهران , (اخبار رسمی): چراغ سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای ویژه پرواز همای و ژیوان گاسپاریان نوازنده مطرح ارمنی در برج میلاد تهران روشن شد و استقبال از نخستین اجراهای این دوره از جشنواره فجر خارج از انتظار بود.

"همای" چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، اولین اجرا اختصاص به پرواز همای داشت که با حضور یک نوازنده هندی روی صحنه رفت.

شب گذشته (24 دی ماه) قبل از آغاز کنسرت یکی از اعضای برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر روی صحنه آمد و ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی جابه جایی تاریخ آغاز جشنواره موسیقی را به همین دلیل عنوان کرد و یادآور شد: «این تغییر زمان یکی از موارد بی سابقه اجرایی در این سال ها بود و ستاد جشنواره ضمن عرض تسلیت مجدد حاضران را به ادامه برنامه دعوت کرد.
سپس پرواز همای به همراه گروهش روی صحنه آمد و با استقبال طرفدارانش مواجه شد. با آغاز اولین قطعه هنرمندی خوشنویس روی یکی از این بوم ها شاه بیت اولین اجرای همای را قلم زد. «خدا در روستای ما کشاورز است» آغاز کننده برنامه اولین شب جشنواره موسیقی در برج میلاد بود که همزمان روی بوم هم خودنمایی می کرد.
«خدا را می شناسم» دومین قطعه اجرا شده توسط همای بود و بعد از آن «مست مستم» را اجرا کرد. یکی از ویژگی های اشعار همای که غالبا توسط خودش سروده می شود استفاده از عبارات مستی، باده و خم است که از این نظر به اشعار خیام بی شباهت نیست.

استقبال پرشور مخاطبان از نوازنده پیشکسوت ارمنی

دیگر اجرای اولین شب جشنواره موسیقی فجر به «ژیوان گاسپاریان» نوازنده مطرح دودک از ارمنستان در برج میلاد تهران اختصاص داشت که برای این کنسرت علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برج میلاد آمد و به تماشای این کنسرت نشست.

چهره‌هایی چون علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، حمیدرضا نوربخش (مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و مدیرعامل خانه موسیقی)، بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران)، مهدی وجدانی (مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر) به تماشای این کنسرت آمده بودند.

می توان حضور گاسپاریان را در بخش بین الملل این دوره از جشنواره مهم‌ترین اجرا در این بخش دانست.

در بخش ابتدایی این کنسرت گاسپاریان به همراه سه نوازنده دودوک دیگر به روی صحنه آمدند و چند قطعه بی کلام را اجرا کردند که در میان آنها قطعه معروف “ساری گلین” نیز وجود داشت. اجرای این قطعات که عموما حال و هوای غمگینی داشتند نفسها را در سینه حبس کرده بود.

گاسپاریان برای ادامه کنسرت خود اجرای موسیقی فیلم گلادیاتور و قطعه با کلام «ماما» از آلبوم «به تماشای آب‌های سپید» که اثر مشترک این نوازنده دودوک با حسین علیزاده -نوازنده مطرح تار ایرانی- است را در نظر گرفت. او دو قطعه باکلام دیگر نیز خواند.

آخرین قطعه‌ای که در این کنسرت نواخته شد، فضای شادی داشت و در آن گاسپاریان و یکی از نوازندگان دیگر دودوک با سازهای خود صدایی مانند آواز و چهچهه پرندگان ایجاد کردند که با استقبال و تشویق مخاطبان همراه بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برج میلاد تهران

شرکت برج میلاد تهران از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با برخورداری از تخصص مدیریتی و کارشناسی وظیفه بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند. کاربری برج، تسهیل و گسترش ارتباطات بی‌سیم در سطح تهران، بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال، هواشناسی، کنترل ترافیک و گردشگری است.

منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | موسیقی