خمین ؛ قطب گردشگری انقلاب اسلامی

کد: 13951030223295793

https://goo.gl/4KDR11

، تهران , (اخبار رسمی): خمین به عنوان قطب گردشگری انقلاب اسلامی حفظ و توسعه پیدا می‌کند.

خمین ؛ قطب گردشگری انقلاب اسلامی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،زهرا احمدی‌پور ،رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از بیت تاریخی امام خمینی (ره) این خبر را اعلام کرد و با اشاره به اهمیت شهرستان خمین به عنوان زادگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: خمین یکی از محورهای انقلاب اسلامی است که در گردشگری انقلاب نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم تا خمین، قم، نجف و جماران به عنوان محور گردشگری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد که با احداث موزه در حرم امام خمینی (ره) تکمیل می‌شود.

احمدی‌پور با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) گفت:فخر ایران اسلامی متولد خمین است و شأن  آن باید حفظ شود، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موضوع توسعه گردشگری انقلاب اسلامی در این شهرستان را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

او با اشاره به سفر هیأت دولت و سخنان رئیس جمهور در شهرستان خمین گفت:موضوع پیگیری گردشگری انقلاب اسلامی به عنوان یک عزم در سازمان میراث فرهنگی و دولت وجود دارد. مفاخر بزرگی در استان مرکزی وجود دارند که همه به عنوان یک نشان طرح هستند که در رأس این نشان امام خمینی (ره) قرار دارد و ما به دنبال ادای دین خود به بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی