بسته‌های سفرگیلان برای ارمنستان

کد: 13951102223765793

https://goo.gl/kiolz4

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل و معاونان اداره کل سازمان میراث فرهنگی استان گیلان در نشست مشترک با اتاق بازرگانی بخش تشکل‌های گردشگری به بحث و بررسی در خصوص پیگیری مصوبات شورای گفتگو مبنی بر سفر رئیس‌جمهوری به ارمنستان پرداختند.

بسته‌های سفرگیلان برای ارمنستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،در این نشست که باهدف تقویت روابط در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و نیز مناسبات فرهنگی برگزار شد، به جزئیات تفاهم‌نامه ایران و ارمنستان اشاره شد که دربندهایی از آن بر تحکیم روابط بر پایه گردشگری تأکید شده است.

رضا علیزاده با تأکید بر لزوم تدوین راهکارهای مؤثر برای تقویت روابط گردشگری با ارمنستان، به مشترکات فرهنگی این دو کشور اشاره کرد و بیان داشت: لغو روادید برای گردشگران دو کشور نه‌تنها اتفاقی مثبت در توسعه‌بخشی به امر سفرهای دوجانبه است، بلکه موجبات مودت و تبادلات فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به آمادگی تشکل‌های گردشگری گیلان برای توسعه و ترویج سفر به مقصد ارمنستان اذعان داشت: به‌منظور تحقق یافتن این مهم، تشکل‌ها و دفاتر فعال حوزه گردشگری با عزمی جدی نیمه دوم فروردین‌ماه در جشنواره صنایع‌دستی و صنایع وابسته به گردشگری حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برقراری مناسبات گردشگری ایران به مقصد ارمنستان، به پتانسیل بالای دفاتر و تشکل‌های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا با معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری گیلان موجبات حضور گردشگران جمهوری ارمنستان در گیلان را فراهم‌سازیم.

علیزاده برگزاری مراسم های آیینی، جشنواره‌ها، درس گروهی‌ها و همچنین انعقاد قراردادهای همکاری مشترک دفاتر خدمات مسافرتی در دو کشور را تنها گوشه‌ای از بخش‌های قابل‌اجرا درزمینهٔ توسعه روابط گردشگری خواند و افزود: راهکارهایی برای ایجاد خطوط پروازی و توسعه ناوگان زمینی مناسب برای جابجایی مسافران مورد ارزیابی قرار دارد.

توسعه گردشگری با تکیه‌بر داشته‌های ارزشمند گیلان ازجمله چای، زیتون و ابریشم و همچنین صادر کردن فرهنگ اصیل گیلان به ارمنستان از تأکیدات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان بود.

این مسئول در پایان با تأکید بر مطالعه جامع برای تدوین برنامه‌ای منسجم در حداکثر سازی روابط با ارمنستان، از مدیران دفاتر و تشکل‌های گردشگری خواست تا در ارائه بسته‌های سفر و محتویات پکیج فرهنگی به مسئله روابط ویژه با ارمنستان توجه نمایند و با نگاهی خلاق مناسبات گردشگری دو کشور را اشاعه بخشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی