اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111228995757

در شورای شهر تصویب شد:

اصلاحیه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س)

کد: 13951111228995757

https://goo.gl/NfnNzu

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران بخش هایی از لایحه اصلاحیه مصوب تعیین بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س) را به تصویب رساندند که با اجرای آن هزینه قبور افزایش نخواهد یافت.

اصلاحیه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اصلاحی شهرداری در ارتباط با تعیین بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س) گفت: در این اصلاحیه ساماندهی نرخ ها مد نظر است و مجوز جابجایی ظرفیت هایی که پر شده است.
وی افزود: برای نمونه با توجه به افزایش هزینه های تامین و نگهداری خوردوها و ضرورت نوسازی ناوگان حل و نقل هزینه حمل و نقل بابت حمل با آمبولانس عمومی ( چهار نفره) مبلغ 280 هزارتومان و در مسیرهای برون شهری ( انتقال به خارج از تهران) به ازای هر کیلومتر طول مسیر رفت و برگشت هزینه 680 تومان در نظر گرفته شده است.
دبیر افزود: همچنین در بند دیگری این اصلاحیه در خصوص اختیارات مدیر عامل سازمان برای ارائه دستور تخفیف به وابستگان متوفیان بی بضاعت، بی سرپرست و سایر نیازمندان تا 50 درصد و تقسیط تا 12 ماه مد نظر است به این شرط که دستورالعملی با پیشنهاد مدیر عامل به تصویب هیات مدیره سازمان رسیده باشد.
محمد حقانی در خصوص این اصلاحیه اظهار داشت: چرا استقلال سازمانها به رسمیت شناخته نمی شود.
وی افزود: اجازه دهید درآمدهای هر سازمان در خوده سازمان هزینه شود چرا باید به شهرداری بیاید و سپس از آنجا تخصیص داده شود. این شیوه در بسیاری از مواقع به ضرر سازمانها خواهد بود چراکه بر اساس درآمدهایشان تخصیص ها اتفاق نمی افتد مانند همان چیزی که برای آتش نشانی رخ داده است.
حقانی همچنین در خصوص بند ارائه خدمات رایگان در قطعات هنرمندان و نام آوران اظهار داشت: بسیاری از این عزیزان از خدمات وزارت خانه های ارشاد و بهداشت و درمان و وزارت علوم و وزارت ورزش استفاده میکنند بنابراین باید بین شهرداری و این سازمان ها توافق نامه ای به امضا برسد که برخی از این هزینه ها پوشش داده شود.
ولی اله شجاع پوریان نیز پیشنهاد تا برای کارکنان شهرداری و شورا و نیز بازنشستگان تسهیلات در بهشت زهرا (س) رایگان باشد. چراکه در هر سازمانی برای کارکنانشان تسهیلاتی در این زمینه ها نیز در نظر گرفته می شود.
مهدی چمران با تاکید بر اینکه این تغییرات و ساماندهی نرخ ها تنها برای خدمات مرتبط با کفن و دفن است افزود: در هزینه قبور افزایشی نخواهیم داشت.
در پایان با تاکید مجدد بر عدم افزایش هزینه قبور در این اصلاحیه بندهای مورد بحث به رای گذاشته و تصویب شد.
بر همین اساس هزینه حمل و نقل بابت حمل با آمبولانس عمومی ( چهار نفره) مبلغ 280 هزارتومان و در مسیرهای برون شهری ( انتقال به خارج از تهران) به ازای هر کیلومتر طول مسیر رفت و برگشت هزینه 750 تومان به تصویب رسید.
همچنین مصوب شد که با توجه به تقاضا و مراجعات مکرر وابستگان متوفیان بی بضاعت ، بی سرپرست و سایر نیازمندان مساعدت مالی و با ضرورت تام دفن به موقع اموات آنان به مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) اجازه داده می شود مطابق دستورالعملی که با پیشنهاد مدیر عامل به تصویب هیات مدیره سازمان می رسد در مواقع ضروری تا پنجاه درصد تخفیف و تقسیط تا دوازده ماه صورت پذیرد و در ضمن دستورالعمل فوق به تصویب شورا برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه