اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229885416

در راستای آموزش کارکنان صورت گرفت

برگزاری دوره «مبارزه با پولشویی»در بانک ایران زمین

کد: 13951112229885416

https://goo.gl/alomis

، تهران , (اخبار رسمی): بزرگترین دوره آموزشی با موضوع «مبارزه با پولشویی» بصورت همزمان در سراسر کشور با استفاده سیستم ویدئو کنفرانس با حضور 50 نفر از کارکنان مدیریت و شعب استان تهران به صورت حضوری و 225 نفر از کارکنان مدیریت شعب استانهای سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری دوره «مبارزه با پولشویی»در بانک ایران زمین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در حین برگزاری این دوره آموزشی پورسعید مدیرعامل بانک با حضور در میان همکاران به اهمیت برگزاری این دوره ها اشاره کرد و افزود: این دوره ها در راستای ابلاغ دستورالعمل­ های اجرایی مبارزه با پولشویی مصوب شورایعالی مبارزه با پولشویی و تاثیر آن در سنجش عملکرد بانک ها توسط بانک مرکزی برگزار شده است.

وی افزود: بی شک توجه بانک مرکزی به الزامات بین المللی و هدایت بانک ها به سمت و سوی استاندارد های جهانی اقدامی موثر در جهت بهبود وضعیت بانک های داخلی بوده و تداوم آن به رونق بازارهای مالی و اقتصاد از طریق توسعه مراودات با بانک های بین المللی منتج خواهد شد.

در ادامه هادی قدیمی عضو هیات مدیره بانک ایران زمین ضمن حضور در دوره مبارزه با پولشویی با تشریح اهمیت موضوع اظهار داشت: همانگونه که مستحضر هستید قوانین و الزامات مبارزه با پولشویی از سال 1386 تبیین شده و ساز و کارهای تشکیلاتی آن با ابلاغ مجموعه ای از مقررات و دستورالعمل ها به اشخاص مشمول ، فراهم آمده است.در این زمینه حساسیت های بین المللی و داخلی به مقوله مبارزه با پولشویی نیز رشد فزاینده ای داشته و بانک ایران زمین نیز به عنوان بانکی نوپا قصد دارد در جهت تطبیق حداکثری با مقررات و الزامات صنعت بانکداری نهایت همکاری را با نهادهای ناظر از جمله بانک مرکزی ج.ا.ا داشته باشد.

قدیمی در خصوص اقدامات و الزامات بانک مرکزی گفت: رتبه بندی بانک ها در زمینه شاخص های سنجش عملکرد در حوزه مبارزه با پولشویی صورت پذیرفته که تاثیر مثبتی در بازبینی رویه های قبلی و اصلاح مشکلات و نواقص بانک ها داشته است.

این عضو هیات مدیره بانک ایران زمین با اشاره به تعریف شاخص های مبارزه با پولشویی در سنجش عملکرد بانک ها توسط بانک مرکزی گفت: این موضوع منجر به تمرکز بیشتر بانک ها بر بهبود فرایندها گردید که در این رابطه بانک ایران زمین نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری ، تقویت اقدامات کنترلی شامل بازرسی های دوره ای و موردی و تاکید مجدد بر دستورالعمل های ابلاغی قبلی در زمینه مبارزه با پولشویی اقدام نموده است بطوریکه انتظار می رود در آینده رتبه بانک ایران زمین در میان بانک های همگن ارتقاء یابد.

در این دوره آموزشی محمد مهدی آزادی رئیس اداره مبارزه با پولشویی و ریسک بانک به عنوان مدرس، به ارائه مباحث آموزشی پرداخت.

وی در تعریف پولشویی گفت: پولشویی جرمی است با ویژگی های جدید.در تعریفی کلی ، پولشویی فرآیندی سازمان یافته و فراملی است که در آن مجرمان تلاش می نمایند منشاء اصلی عواید حاصل از فعالیت های تبهکارانه خود را پنهان نموده و پولهای کثیف را به چرخه اقتصاد رسمی وارد نمایند.

وی افزود: در کشورمان نیز قانون مبارزه با پولشویی در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس آن شورای عالی مبارزه با پولشویی به مسئولیت و ریاست وزیر امور اقتصاد و دارایی ، عضویت وزیر صنعت و معدن و تجارت، وزیر اطلاعات، وزیر کشور و مدیر کل بانک مرکزی ج.ا.ا تشکیل شد.

مدیر پولشویی و ریسک بانک ایران زمین با اشاره به اهمیت مقررات بین المللی صنعت بانکداری و تعاملات مالی جهانی ، مبارزه با پولشویی اظهار داشت: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی توجه ویژه‌ای به نهادهای مبارزه با پولشویی نظیر گروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی یا FATF ،سازمان همکاری اقتصادی و توسعه یا OECD و گروه اگمونت داشته و برای ارزیابی کارایی فعالیت کشورها در زمینه مبارزه با پولشویی عضویت در نهادهای  مذکور را بسیار حائز اهمیت می‌دانند. در این راستا نباید از اسناد کمیته بال و کنوانسیون های تصویب شده سازمان ملل نظیر کنوانسیون پالرمو ، کنوانسیون 1988 وین و کنوانسیون نیویورک نیز غافل شد.

وی در انتها با بیان این نکته که توجه ویژه سازمان ها و نهادهای بین المللی به مقوله مبارزه با پولشویی مدت مدیدی است که به نهادهای ناظر داخلی نیز تسری یافته گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی و نیز بانک مرکزی ج.ا.ا بر آن هستند تا با توسعه فعالیت ها در زمینه مبارزه با پولشویی ، شرایط همکاری بانک های داخلی را با بانک های بین المللی تسهیل نمایند.

لازم به ذکر است این دوره آموزشی با هماهنگی مدیریت آموزش بانک و به مدت سه روز در ستاد مرکزی میرداماد برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک ایران زمین

بانک ایران زمین ( سهامی عام) به موجب مجوز شماره 283592/89 مورخ 1389/12/21 صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1389/12/24 تحت شماره 399279 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در تهران به ثبت رسیده است. سهام بانک در تاریخ 1389/12/25در فرابورس ایران پذیرفته شده است و از تاریخ 1390/7/5 درفهرست تابلوی قیمت های بورس قرار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه