اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232365757

مسجد جامعی هشدار داد

افزایش تعداد شهدای آتش‌نشان در 2.5 سال اخیر

کد: 13951118232365757

https://goo.gl/1kJjvN

، تهران , (اخبار رسمی): عضو شورای شهر تهران اعلام کرد ،تعداد شهدای آتش‌نشان در ۲.۵ سال اخیر به اندازه کل شهدای شهر تهران در طول ۸ سال دفاع مقدس است.

افزایش تعداد شهدای آتش‌نشان در 2.5 سال اخیر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران ، احمد مسجدجامعی در جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران و برای بررسی ابعاد گوناگون حادثه پلاسکو برگزار شد، افزود: جا دارد در ابتدا از حضور شهردار تهران در شورای شهر به دلیل ارائه گزارش در مورد پلاسکو تشکر کنم، هرچند که معتقدم اگر در ابتدا این موضوع در شورا بررسی و بعد از آن در دولت و مجلس مطرح می‌شد، بهتر بود.
وی ادامه داد:حادثه پلاسکو مشابه حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری بود که پس از سه سال مجددا حادثه در خیابان جمهوری رخ داد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از رخداد حادثه در خیابان جمهوری جلسات زیادی برگزار شد و به طور جد نیز پیگیر مسائل بودیم گفت: همان موقع برخی‌ها معتقد بودند که این حادثه مشیت الهی و برخی دیگر نیز از شدت پیگیری گلایه کرده و عنوان می‌کردند که از سایر کارها به دلیل بررسی به حادثه جمهوری وا مانده‌ایم اما اگر همان سیر بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کرد به مرور شاهد رخداد حادثه پلاسکو نبودیم.
مسجدجامعی با بیان اینکه در پنجم مردادماه سال ۹۳، شورا مصوبه‌ای تحت عنوان "الزام شهرداری به ارائه لایحه بروزرسانی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی" را داشته است، گفت: اگر پیگیری موثر بود، این اتفاقات رخ نمی‌داد به گونه‌ای که براساس گزارشی که خود آتش‌نشانی ارائه کرده، ۲۸ ردیف مربوط به ناوگان خودرویی عملیاتی، نجات و پشتیبانی است که براساس این گزارش، ۲۴ مورد از امکانات عملیاتی بین ۵۰ تا ۷۸ درصد کمبود دارند و ۸ مورد از تجهیزات نیز اصلا وجود ندارد.
وی درباره اینکه از سال ۹۲ تا ۹۵، شورای شهر در فاز عمران و سرمایه‌ای ۴۹۲ میلیارد تومان بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته که شهرداری تهران در یک اقدام غیرقانونی تنها ۴۵۱ میلیارد تومان را تخصیص داده است، گفت: در مجموع ۴ سال از محل عوارض تنها ۱۹۸ میلیارد تومان به آتش‌نشانی اختصاص داده شده است.
عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه ما اعضای شورای شهر نیز در حادثه پلاسکو مقصر هستیم،چراکه حالا بعد از گذشت ۴ سال از شهرداری می‌پرسیم که چرا کوتاهی کردید، گفت: شهرداری تهران موظف بود که طرح پیشگیری از آتش‌سوزی و ایمنی در شهر تهران را تدوین کند و همچنین ملزم شده بود که اطلس آسیب‌پذیری شهر تهران از منظر آتش‌سوزی را ارائه کند که تاکنون این مورد محقق نشده است و می‌بینید که عمر شورا دارد تمام می‌شود اما باز هم شهرداری لوایح را نیاورده است.
مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه جای سوال است که چرا بودجه آتش‌نشانی عملیاتی نشده و اگر این میزان بودجه را نیاز نداشتید چرا آن را برای سال بعد تمدید کردید، گفت: جای سوال است که حالا بودجه آتش‌نشانی، کجا هزینه شده است؟
وی همچنین با انتقاد از نحوه مدیریت بحران در حادثه پلاسکو،گفت: در روز اولیه حادثه مدیریت بحران پلاسکو خود دچار بحران شده بود و در یک حالت بلاتکلیفی قرار داشت به گونه‌ای که فرماندهان بحران تغییر می کردند اما جای سوال است که مگر می‌شود فرمانده بحران را تغییر داد؟
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فیلم‌ها را نمی‌شود انکار کرد، گفت:خود کسبه می‌گفتند که نردبان تا طبقه دهم بیشتر نرسیده است و خود آتش‌نشانان نیز از کمبود تجهیزات گلایه داشتند.
مسجدجامعی با بیان اینکه نظم آهنینی بین مدیران نبود، افزود: برخی مشاغل همچون آتش‌نشانی با جان و مال مردم سرکار دارند و باید مدیرانی برای این سازمان‌ها انتخاب شوند که دقیقا به این امر اشرافیت داشته باشند.
وی با انتقاد از مثبت ارزیابی کردن عملیات پلاسکو از سوی معاونان شهردار گفت: مدیران شهری در هر موقعیتی که قرار بگیرند از موفقیت‌هایشان صحبت می‌کنند و قطعا اگر به جای ۱۶ آتش‌نشان ۲۰ نفر هم جان می‌باختند باز می‌گفتند ما چقدر موفق بوده‌ایم و این درست نیست که در هر شرایطی بگوییم که موفق بوده‌ایم و ممکن است نقاط ضعفی نیز وجود داشته باشد، هرچند که ما مطلع نیستیم که مدیران شهری میزان موفقیت‌شان را با چه متری اندازه‌گیری می‌کنند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وقتی مدیریت کلان آتش‌نشانی برعهده مدیری غیرآتش‌نشان است و وقتی اعتبارات پیش‌بینی نمی‌شود و شاهد فقر شدید امکانات هستیم، گفت: قطعا باید منتظر تعداد تلفات زیادی نیز باشیم و باید بگویم تعداد شهدای آتش نشان در ۲.۵ سال اخیر بیش از تعداد شهدای آتش‌نشان تهران در کل ۸ سال دفاع مقدس بوده است که این باعث به خطر افتادن امنیت روانی جامعه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه