اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232445757

رضا تقی پور در بررسی ابعاد حادثه پلاسکو بیان کرد:

پلاسکو یک فاجعه ملی بود ولی باید از آن درس بگیریم

کد: 13951118232445757

https://goo.gl/P8zsWe

، تهران , (اخبار رسمی): سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید متولی حوزه ایمنی و بحران تحت لوای یک واحد باشد گفت: قضا و قدر الهی وقتی ما مسئولیتمان را به درستی انجام ندهیم رخ می دهد و تبدیل به فاجعه می شود.

پلاسکو یک فاجعه ملی بود ولی باید از آن درس بگیریم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رضا تقی پور در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار تهران پیرامون حادثه پلاسکو گفت: در حادثه پلاسکو باید برابر قانون، ماموریت‌ها و مسوولیت‌های هر دستگاه را احصاء کنیم و مطابق مسوولیت‌ها عملکرد هر دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.
تقی پور ادامه داد : این فاجعه می‌تواند مهم‌ترین فرصت برای یادگیری و جلوگیری از حوادث تلخ آینده باشد.
وی افزود: از نظر قوانین و مقررات بحث امور ایمنی و آتش‌نشانی به ویژه در کلانشهر تهران یک متولی واحد ندارد.
تقی پور بیان کرد: به هر دلیلی تاکنون این متولی واحد ایجاد نشده است لذا برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو باید جدولی از مسوولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های مختلف تهیه شود.
وی با تاکید بر این موضوع که پس از احصاء مسوولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های مختلف می‌توان این موضوع را برابر قانون مبنای بررسی‌ها قرار داد، گفت: البته مصوبه‌ای در سال 1393 در دولت وجود داشت که در ذیل 11 بند و در قالب جدولی ماموریت‌ها و مسوولیت‌های هر دستگاه در بحران‌ها تهیه شده است که می‌توان این جدول ر انیز مبنای بررسی‌های حادثه پلاسکو قرار داد.
به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، برخی با فرار از مسئولیت در حال ایجاد فضایی هستند که قطعا نمی‌توان با بررسی این حادثه در آینده از وقوع حوادث تلخ دیگر جلوگیری کرد.
تقی پور گفت: قضا و قدر الهی رخ وقتی ما مسئولیتمان را به درستی انجام ندهیم رخ می دهد و تبدیل به فاجعه می شود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه