اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232505757

اسماعیل دوستی در بررسی ابعاد حادثه پلاسکو::

از 979 برج تهران 231 برج مجهول الاطلاعات است

کد: 13951118232505757

https://goo.gl/uldnb4

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت : در این حادثه قصور متوجه همه است از شورا و شهرداری گرفته تا دستگاه قضا و برخی وزارت خانه ها.

از 979 برج تهران 231 برج مجهول الاطلاعات است

به گزارش اخبار ر سمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اسماعیل دوستی در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار پیرامون ابعاد حادثه پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو 54 سال به تهران خدمت کرد، اشتغال بسیاری از مردم در این ساختمان مهیا شده بود و ساماندهی پوشاک تهران از آنجا بود اما این ساختمان مانند فرد پیر مریضی شده بود که از بس به آن نرسیده بودند و مداوا نشده بود فرو ریخت.
وی ادامه داد : حادثه پلاسکو یک نقطه عطف در مسایل ایمنی شهر تهران و حواشی پیرامون آن باید به عنوان درس در دانشگاه ها و سازمان آتش نشانی به بحث گذاشته شود تا نقاط ضعف و قوت برای حوادث آینده مشخص شود.
دوستی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: من به قبل از بحران بر می گردم و از کلمه مقصر استفاده نمی کنم چرا که باید به تشخیص داور باشد اما قصور را می توانیم بگوییم. اگر همه قصورات را سرشماری کنیم باید گفت که قصور اصلی متوجه مالک است. مالک ساختمان به آن رسیدگی نکرده بود به طوریکه حتی ساختمان دارای گاز شهری نداشته و هنوز انفجار های کپسول های گاز در کمر ساختمان را از یاد نبرده ایم . مالک هیچ ترمیمی در راستای ایمنی ساختمان و تجهیزات مورد نیاز نداشته و در قانون هم آمده که تعمیرات اساسی ساختمان بر عهده مالک است نه مستاجران .
دوستی در ادامه تصریح کرد: قصور بعدی متوجه خود شورا است ، اینکه چرا با مالک جلسه نگذاشتیم ،آقای حافظی شما به عنوان کمیسیون متولی با مالکان می بایست جلسه می گذاشتید.
وی افزود: شهرداری هم قصور کرده چرا آنجا که قانون دست شهرداری را بسته پیگیری برای تغییر قانون را انجام نداده است ؟
دوستی گفت : در حین حادثه آنچه مسلم است این است که آتش نشانی جانفشانی کردند و مانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان روی مین می رفتند آنان نیز با از خود گذشتگی به دل آتش زدند و یاد و خاطره آنان باید تا ابد زنده نگاه داشته شود .
دوستی با بیان اینکه ما در حادثه پلاسکو شاهد ضعف در تجهیزات بودیم ادامه داد: ما در پلاسکو تجهیزات دپو شده نداشتیم و باید از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کردیم که بر همین اساس تا رسیدن تجهیزات زمانی تلف شد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه در تهران 979 برج داریم که از این میان اطلاعاتی از 231 برج نداشته و حتی برخی از آنها پروانه هم ندارند گفت: حالا سر اینکه پلاسکو کارگاه بوده یا تجاری ابهاماتی وجود دارد اما هر چه که بود نباید اجازه فعالیت در این ساختمان ناایمن را می‌دادیم.
وی خطاب به قالیباف گفت: هیچ کس نمی‌خواهد شما عذرخواهی کنید یا استعفاء دهید و ما به تلاش‌های شبانه روزی قالیباف واقف هستیم اما در مقابل ما افکار عمومی و فضای مجازی قرار دارد که باید واقعیت‌ها را به آنها بگوییم تا این رویه ادامه پیدا نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه