اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232535757

معصومه آباد در واکنش به گزارش شهردار تهران درباره پلاسکو:

تجهیزات آتش نشانی برای شهر تهران مناسب نیست

کد: 13951118232535757

https://goo.gl/vqilHl

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته امینی شورای اسلامی شهر تهران گفت : در بودجه هر ساله تبصره مربوط به واریز عوارض ایمنی ساختمان ها به حساب آتش نشانی حذف می شود چرا ؟

تجهیزات آتش نشانی برای شهر تهران مناسب نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران معصومه آباد در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار تهران در خصوص حادثه پلاسکو گفت : مواردی که می خواهم بگویم از این باب نیست که زحمات آتش نشانی و شهرداری را در بحث عملیات امداد و نجات و آوار برداری نادیده بگیریم.

وی ادامه داد : در حادثه جمهوری که منجر به فوت دو نفر از شهروندان شد و هم در این حادثه بزرگ شخص من به عنوان رییس کمیته ایمنی وجود دارد ، در حوزه پیشگیری موارد قانونی را گفته می شود ولی زمانی که حادثه پیش می آید تنها به تفسیر قانون می پردازیم از این جهت که ما شناسایی کردیم ، اخطار دادیم ولی ضابط قضایی در اختیار ما نیست .
وی ادامه داد : برای من روشن است که سازمان آتش نشانی و ایمنی کار خود را انجام داده و شناسایی 17 هزار ساختمان کار ساده ای نیست که در آن بخواهد موارد ایمنی را احصا کند و بارها تذکر بدهد.
آباد افزود: ولی سوالات بسیار زیادی در حوزه عملیات وجود دارد که یک ابهام است و پاسخ به آن نگاه کارشناسی می خواهد. اینجا دادگاه نیست و من هم نمی توانم قضاوت کنم ولی آیا پمپاژ آب از ساعت 8 صبح با حجمی معادل 2 هزار لیتر برای ساختمان پلاسکو مفید بوده است؟ آیا بعد از ساعت 9 و نیم تا 11 و نیم که فرصت وجود داشت و یا ساعت 11 و دو دقیقه که پایان عملیات بود آیا فرصت نداشتیم عزیزان را از ساختمان خارج کنیم ؟
رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت: امروز تجهیزات که داریم برای ساختمان پلاسکو مناسب است نه برای شهر تهران. امروز در دنیا آسانسور های بالابری وجود دارد که ظرف 7 ثانیه افراد را از ساختمان های بلند مرتبه تخلیه می کند آیا این تجهیزات وجود دارد ؟
آباد افزود : در یک مانور مشابه عملیات از یک ساختمان 15 طبقه چند نفر را در عرض نیم ساعت می توانیم خارج کنیم. این ها سوالاتی است که ابهاماتی را ایجاد کرده است.
رییس کمیته ایمنی شورا سپس به موضوع بودجه سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت : در حالی که بودجه هزینه ای صد در صد افزایش کرده ولی ما شاهد آن هستیم که بودجه سرمایه ای 50 درصد افزایش داشته است .آمار های متناقض در تخصیص اعتبار 120 میلیاردی تومانی نیز گواه این حرف است .
آباد اظهار داشت : در حادثه خیابان جمهوری بحث بروز رسانی تجهیزات مطرح شد و از همان زمان جداولی بر مبنای تجهیزات مورد نیاز و ضعف های موجود به ما ارائه شد که اگر همان را مبنا قرار دهیم می بایست اعتباری معادل 500 میلیارد تومان برای تجهیز سازمان هزینه شود . البته در ابتدا درخواست سازمان 2 هزار میلیارد تومان بود که اعلام داشتیم مقدور نیست و بعد 500 میلیارد تومان مطرح شد . با این هزینه می توانیم در عرض 6 ماه تا یکسال تجهیز سازمان را انجام دهیم .
معصومه آباد همچنین یادآور شد: موضوع دیگر که برای من جای سوال دارد این است که در بودجه بندی هر سال تبصره ای را کمیسیون سلامت پیشنهاد می دهد ولی هر ساله حذف می شود . بر اساس این تبصره شهرداری تهران باید دو درصد عوارض ایمنی ساختمان ها در چهارچوب قوانین مروبط اخذ و بلافاصله برای بروز رسانی تجهیزات به حساب سازمان آتش نشانی واریز کند ولی نمی دانم کجا این تبصره حذف می شود و چرا ؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه