اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124235015441

در زمینه فروش و خدمات پس از فروش مطرح شد

ارایه زمینه های همکاری ایران خودرو و شرکای خارجی

کد: 13951124235015441

https://goo.gl/LZUPyM

، تهران , (اخبار رسمی): در سال 2016 ارزش بازار خودروهای ایران حدود 20میلیارد دلار بوده و ارزش خدمات مرتبط تمام خودروهای در حال تردد نیز حدود 14میلیارد دلار برآورد می شود. از این رو و با در نظر گرفتن وضعیت موجود شبکه خدمات پس از فروش، می توان گفت یکی از بزرگ ترین بازار های خدمات خودروی خاورمیانه در اختیار ایران است.

ارایه زمینه های همکاری ایران خودرو و شرکای خارجی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به این که افزایش سن خودروها، فرصت های بیش‌تری در زمینه خدمات فروش و پس از فروش ایجاد می کند، اظهار کرد: در سال 2016 نزدیک به 9میلیون خودرو با عمر بیش از 10سال در حال تردد بوده اند که خود می توانند پتانسیلی برای جایگزینی خودروهای فرسوده و دست دوم ایجاد کنند.

یکه زارع  نسبت خودروهای از رده خارج شده از فروش 10سال گذشته را 16درصد اعلام کرد و افزود: تعداد خودروهای در حال تردد از 10میلیون دستگاه در سال 2007 به حدود 19میلیون خودرو در سال 2016 رسیده است.

وی با بیان این‌که در سطح گروه صنعتی ایران خودرو 14شرکت در حوزه فروش و 12شرکت در زمینه خدمات پس از فروش فعال و در حال ارایه خدمات هستند، اضافه کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با داشتن 11دفتر منطقه ای، 779نمایندگی مجاز، یک میلیون و 300هزار مترمربع فضای تعمیرگاهی و 1122فروشگاه مجاز در سطح کشور به مشتریان خود خدمت رسانی کرده و در سال های اخیر همواره رتبه نخست خدمات پس از فروش را کسب کرده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: چشم انداز  صنعت خودروی ایران برای سال 2025 این است که به پنجمین مرکز تولید خودرو در آسیا و یازدهم در جهان تبدیل شود. در این راستا ایران خودرو نیز برنامه ریزی کرده که موقعیت رهبری بازار خودروی ایران را حفظ کند و یکی از بهترین برندهای فروش خودرو در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) باشد.

وی ارزش بازار خودروی ایران در سال 2016 را بالغ بر 34 میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: از این میزان 20 میلیارد دلار سهم خودروهای تولیدی و 14 میلیارد دلار ارزش بازار خدمات پس از فروش است. از این رو برآورد می شود بازار خدمات فروش و پس از فروش خودرو در ایران در سال 2025 با رشد 176درصدی به 39 میلیارد دلار برسد.

یکه زارع با اشاره به اجرای مدل ایجاد وفاداری مشتری گفت: ما در گروه صنعتی ایران خودرو باور داریم، فروش اولین خودرو مبتنی بر اقدامات بازاریابی است و وفاداری مشتری و تکرار خرید، کار خدمات پس از فروش است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به یادآوری مطالب ارایه شده در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو پرداخت و اظهار کرد: روند رشد بازار و تولید خودرو در کشورهای توسعه یافته به سوی کشورها و اقتصادهای نوظهور درحال حرکت است. درکنار چهار کشور برزیل، روسیه، هند و چین که عضو بیریکBRIC  هستند 15کشور در حال توسعه در صنعت خودرو هستند که با عنوان 15Rising Countries  شناخته می شوند.

یکه زارع با بیان این‌که علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، 14کشور دیگر نیز در این گروه قرار گرفته اند، ‌اظهار کرد: مجموع این 19 کشور در آینده نزدیک بیش از نیمی از تولید و فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.

وی در ادامه به آمار و ارقامی در خصوص خودروهای در حال تردد جهان نیز اشاره کرد و افزود: میزان درآمد خدمات پس از فروش رابطه مستقیمی با تعداد

 خودروهای در حال تردد در جهان دارد. در حال حاضر در حدود یک میلیارد و 300 میلیون دستگاه خودرو در دنیا در حال تردد است که پیش بینی می شود در سال 2025 این تعداد به یک میلیارد و 800 میلیون دستگاه برسد و سهم 19 بازار مورد اشاره از 35 درصد فعلی به 52 درصد خواهد رسید.

وی افزود: طبق چشم انداز 2025 ایران بزرگ‌ترین بازار منظقه و در عین حال پایگاه تولید و صادرات خودرو در منطقه خواهد بود. در این بین شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز منطقه دارای پتانسیل های بالایی برای همکاری و جذب شرکای خارجی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه، روند فروش خودرو در سطح جهان را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: از سال 1990 به بعد رشد مستمر تولید و فروش در کشورهای توسعه یافته به صورت سالانه افزایش یافته به شکلی که در سال 2015 حدود 90میلیون دستگاه خودرو به فروش رفته که پیش بینی می شود این عدد در سال 2025 به 120 میلیون دستگاه برسد.

وی پیش بینی کرد، عمده این رشد در اقتصادهای نوظهور باشد و از نظر سهم نیز این کشورها در سال 2025 بیش از نیمی از سهم تولید را به خود اختصاص دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به چشم انداز درآمدی صنعت خودروسازی نیز پرداخت و گفت: صنعت خودروسازی در سال 2015 درآمدی حدود 3500 میلیارد دلاری داشته که پیش بینی می شود با افزایشی بیش از 90 درصد به 6700 میلیارد دلار در سال 2030 برسد.

وی افزود: نکته جالب این که طبق پیش بینی‌ها، درآمد حاصل از فروش خودرو تا سال 2030 با افزایش 45 درصدی و درآمد حاصل از خدمات پس از فروش با رشد چشم‌گیر 260 درصدی مواجه خواهد بود و مهم‌ترین دلیل این رشد، شکل گیری حوزه های جدید درآمدی از جمله ارایه خدمات نو مبتنی بر تکنولوژی های ارتباطی است.

یکه زارع ادامه داد: پیش بینی می شود از 39 میلیارد دلار درآمد بخش خدمات صنعت خودرو در سال 2025 در ایران، بیش از پنج میلیارد دلار آن مرتبط با ارایه خدمات نوین باشد که توسعه این بخش نیازمند همکاری و مشارکت شرکت های تکنولوژیک داخلی و برندهای معتبر جهانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از امضای قرارداد به صورت کنسرسیوم با مشارکت ایران خودرو و یک شرکت اروپائی برای تولید موتور، اکسل و گیربکس در کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: این قرارداد در قالب طراحی و تولید پلتفرم داخلی منعقد شده و براساس آن انتقال تکنولوژی به صورت کامل انجام خواهد شد.

یکه زارع گفت: در اجرای این قرارداد ابتدا یک موتور توسط شرکت اروپائی تولبد شده و در جریان تولید آن متخصصان و مهندسان ایرانی مشارکت خواهند داشت. در ادامه موتور دوم به صورت مشترک و موتور سوم به صورت کاملا داخلی، توسط صنعتگران ایران خودرو تولید می شود.

 گفتنی است، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران امروز و فردا – 24 و 25بهمن ماه - با حضور فعالان و مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و جهان در سالن همایش های برج میلاد برگزار شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو (سهامی عام) در مرداد ماه سال 1341 با سرمایه 100 میلیون ریال تاسیس شد. تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «ال‌پی» بود که شاسی آن از آلمان وارد می شد و با نصب اتاق بر روی آن در کارخانه شمالی فعلی شرکت ایران‌خودرو مونتاژ می گردید. در ادامه این شرکت به تولید محصولاتی مانند پیکان، پژو 405 ، پژو پارس ELX ، سمند ال ایکس، سمند سریر و سورن، تندر90، رانا و دنا پرداخت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]