اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951126235746681

۵ مزیت سلامتی شیرین کننده استویا

کد: 13951126235746681

https://goo.gl/xiZGbJ

، تهران , (اخبار رسمی): بازار پر از جایگزین های شیرین کننده کم کالری است که اکثر آنها ساخت بشر و مصنوعی هستند. با این حال چند شیرین کننده طبیعی نیز در بازار وجود دارد.

۵ مزیت سلامتی شیرین کننده استویا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از تناسب اندام، استویا، یک نوع گیاه است که طعم شیرین دارد و کاملا طبیعی است که آن را به یک گزینه مناسب برای جایگزین قند تبدیل می کند. به علاوه، این شیرین کننده صفر کالری با تعداد زیادی مزایای سلامتی بالقوه نیز مرتبط دانسته شده است.

بدون عوارض جانبی

استویا یکی از تنها اشکال طبیعی جایگزین قند موجود در بازار است. از آنجا که کاملا طبیعی است، باعث همان عوارض جانبی دیده شده در برخی شیرین کننده های مصنوعی مانند سردرد، سرگیجه و سایر شرایط جدی تر نمی شود. مطالعات متعدد انجام شده، هیچ ارتباطی بین استویا و هرگونه عوارض سوء بر روی سلامتی نشان نمی دهند.

به ترشح انسولین کمک می کند

دیابت نوع ۲ که با قند خون بالا و مقاومت به انسولین مشخص می شود، به عنوان یکی از مشکلات سلامتی پیشرو در دنیای امروز، به سرعت افزایش یافته است. استویا با بهبود نتایج دیابتی ها در چندین مطالعه تحقیقاتی مرتبط دانسته شده است. در یک مطالعه، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که استویوساید مصرف می کردند. یک ترکیب شیرین جدا شده از استویا، یک کاهش ۱۸% در قند خون مشاهده کردندسایر مطالعات نشان داده اند که همین ترکیب ممکن است تولید انسولین را نیز افزایش دهد و به علاوه، سلول ها را نسبت به اثرات آن حساس تر نماید.

به کنترل وزن کمک می کند

استویا حدود ۴۰ برابر شیرین تراز شکر معمولی است، این بدان معناست که شما برای دستیابی به همان مقدار شیرینی می توانید مقدار بسیار کمتری از آن را مصرف کنید. از آنجا که مقدار بسیار کمی از آن باید مورد استفاده قرار گیرد، استویا به عنوان یک شیرین کننده صفر کالری در نظر گرفته می شود که آن را به یک جایگزین عالی برای شیرینی ها، چای، قهوه و سایر غذاها و نوشیدنی ها تبدیل می کند. افرادی که از استویا در رژیم های غذایی شان استفاده کرده اند، ادعا می کنند که آن در مهار اشتها و ولع خوردن برخی مواد غذایی پرکالری، موثر بوده است. تحقیقات اولیه نشان داده اند که استویا ممکن است با مداخله در کار هیپوتالاموس، باعث مهار احساس گرسنگی شود. با این حال برای تایید این نظریه ها به تحقیقات آتی نیاز است.

سایر فواید بالقوه

از تسکین ناراحتی معده و سوء هاضمه تا کاهش سوزش سردل و فشار خون بالا، استویا با کمک به طیف گسترده ای از سایر نگرانی های سلامتی مرتبط دانسته شده است. با برخی مطالعات حیوانی که تاثیر بالقوه استویا را روی متابولیسم کلسیم و تراکم استخوان نشان می دهند، این شیرین کننده طبیعی به عنوان یک کمک ممکن در درمان پوکی استخوان نیز مطرح شده است. استفاده از استویا روی زخم ها و بریدگی ها نیز نشان داده که به تسکین درد و جوانسازی پوست کمک می کند.

به طور کلی به نظر می رسد که مزایای بالقوه استویا، گسترده هستند. در حالی که بخش عمده ای از ادعاها هنوز باید از طریق تحقیقات علمی به اثبات برسند اما این شیرین کننده هنوز هم به عنوان یک جایگزین مناسب و مطمئن برای قند باقی می ماند. استویا در حال حاضر در اکثر فروشگاه های مواد غذایی به شکل شکر دانه ریز یا پودر در دسترس است اما می تواند در اکثر فروشگاه های مواد غذایی گیاهی و ارگانیک به شکل قرص های شکر، مایعات طعم دار و برگ های خام خشک شده نیز یافت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله تناسب اندام

می‌خواهید اندام زیبایی داشته باشید؟ یا اینکه نگران سلامتی‌تان هستید؟ مجله‌ اینترنتی تناسب اندام، همه‌ اطلاعاتی که برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به آنها احتیاج دارید را به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی فراهم می‌کند تا سرزندگی، شادابی، و سلامتی را به شما هدیه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]