اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960425254597371

گزارش برگزاری رویداد استارتاپ ویکند داده‌پلاس

کد: 13960425254597371

https://goo.gl/23EAV4

، تهران , (اخبار رسمی): استارتاپ ویکند داده‌پلاس (شرکت داده‌پردازی ایران) در روزهای 21 الی 23 تیرماه 96 با محوریت تجارت الکترونیک، نرم‌افزارهای کاربردی، بانکی و اینترنت اشیا (IOT) در مرکز آموزش شرکت داده‌پردازی برگزار شد و در آن تیم‌های بهماند، سامانه پایش آنی غواصان و سامانه کنترل ترافیک جامع حائز رتبه‌های برتر شدند.

رویداد استارتاپ ویکند داده‌پلاس
رویداد استارتاپ ویکند داده‌پلاس
برگزاری رویداد استارتاپ ویکند داده‌پلاس
برگزاری رویداد استارتاپ ویکند داده‌پلاس

به گزارش دبیرخانه رویداد استارتاپ ویکند داده پلاس، این رویداد به شرح زیر برگزار شد:

روز اول

مراسم افتتاحیه از ساعت 14 با سخنرانی آقایان دکتر سید امید صفوی، دکتر عبدالخالق شرفی و دبیر رویداد امیر وصالی در سالن فردوسی واقع در خیابان استاد نجات الهی، آغاز و در ادامه 61 ایده با فرصت دو دقیقه ارائه برای هر تیم مورد نظرسنجی داوران قرار گرفت. در پایان پس از یک استراحت کوتاه بر اساس بالاترین امتیازات به­دست آمده 15 تیم انتخاب و برای تیم­‌سازی به ساختمان سینا متعلق به شرکت داده‌پردازی ایران، منتقل شدند. تیم‌­ها پس از صرف شام محل رویداد را ترک کردند. 

ایده­‌های انتخاب‌شده در روز اول شامل موارد زیر بودند:

بازار الکترونیک ایرانیان، پی نوا، زنبق، سامانه کنترل ترافیک جمعی، ویونی، بهماند، Geektor، پارس‌اندیش، سامانه مدیریت گردشگری، دارما، هوشمندسازی خودرو، سامانه پایش آنی غواصان، مرکز خرید مجازی، لگوی هوشمند و وستاچی.

 

روز دوم

تیم‌­ها در روز دوم رویداد پس از صرف صبحانه از ساعت 8 صبح آغاز به کار کردند. مربیان از ساعت 9 در محل رویداد حاضر شدند و ضمن همراهی تیم­‌ها با توجه به معیارهای از پیش‌تعیین‌شده وضعیت تیم­‌ها ارزیابی کردند.

کارگاه آموزشی تیم‌سازی توسط آقای رضا حاجی قاسمی، متخصص شناخت بازار و تحلیل کسب و کار نرم افزار ساعت 9 تا 10:30، کارگاه آموزشی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی توسط آقای امیرحسین موسوی، متخصص ارشد هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در ساعت ۱۱ تا 13 و کارگاه آموزشی اصول طراحی کسب و کار الکترونیک و دانش بنیان توسط آقایان سارنگ قربانیان، مشاور ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات- مدرس دانشگاه و رضا حاجی قاسمی، متخصص شناخت بازار و تحلیل کسب و کار نرم افزار ساعت 14 تا 16 برگزار شد.

 

 روز سوم

آخرین روز رویداد را شرکت‌­کنندگان با هیجان بیشتری آغاز کردند. مربیان بررسی­‌های خود را تکمیل کردند و ارزیابی نهایی خود را از تیم‌­ها ارائه دادند. هم‌چنین کارگاه آموزشی ثبت ایده و مالکیت فکری، معنوی برای مشاوره به تیم­‌ها برگزار شد.
تیم‌­ها از ساعت 16 به محل اختتامیه رویداد واقع در هتل سیمرغ منتقل شدند. مراسم از ساعت 17 با سخنرانی آقای عطایی آغاز و با سخنرانی آقای غضنفری، مدیر فروش پارس آنلاین حامی رویداد ادامه یافت، پس از آن تیم­‌ها با یک ارائه چهاردقیقه‌ای از MVP خود و پرسش و پاسخ دو‌دقیقه‌ای مورد ارزیابی نهایی قرار گرفتند. پس از سخنرانی آقای مرتضی مقدسیان از پیش‌کسوتان حوزه IT، سه تیم­ اول تا سوم و تیم‌های برگزیده (چهارم تا ششم) اعلام شد. تندیس رویداد توسط مدیران ارشد شرکت داده‌­پردازی ایران (آقایان عربشاهی و حکیمیان)، ریاست دانشکده داده­‌پردازی (آقای ترحمی)، رئیس اداره توسعه فناوری اطلاعات بانک تجارت (آقای سجادی) و مدیرعامل شرکت سرآمد فناوری اطلاعات به­‌پردازان (آقای مقدسیان) به شش تیم برتر اعطا شد.

طبق گفته­‌های امیر وصالی دبیر رویداد وجه تمایز این استارتاپ ویکند تفاوت نگاه این شرکت با سایر برگزارکنندگان و بررسی نتایج تلاش آنان است که توسط شرکت داده‌­پردازی ایران و شتاب­‌دهنده‌­های حاضر در رویداد از جمله تریگ آپ، آواتک، فینووا و ...  انجام می­‌پذیرد.

حمایت حقوقی و ثبتی از ایده‌ها و مشاوره به ایده­‌پردازان نیز از جمله موارد حائز اهیمت در این رویداد بود.

 

تیم‌های اول تا سوم به شرح زیر است:

  • بهماند (70.000.000 ریال)
  • سامانه پایش آنی غواصان (50.000.000 ریال)
  • سامانه کنترل ترافیک جامع (30.000.000 ریال)

 

تیم‌های برگزیده رویداد:

  • هوشمندسازی خودرو (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش‌‌افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)
  • ویونی (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش‌افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)
  • وستاچی (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داده پردازی ایران

فعالیت‌های شعبه‌ی آی‌بی‌ام (IBM) در ایران که از سال 1363 به عـنوان شرکت داده‌پردازی ایران شناخته شد، در سال 1336 و همزمان با اجرای سرشماری عمومی کشور و به کارگیری دستگاه‌های کارتخوان آغاز گردید. با توجه به زمینه‌های رو به گسترش کاربرد کامپیوتر در انجام محاسبات ریاضی و ذخیره‌سازی اطلاعات، به مرور فعالیت‌های این شرکت در بسیاری از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها توسعه یافت به گونه‌ای که در سالهای 1356 و 1357 با در اختیار داشتن نزدیک به چهارصـد نیـروی متخصـص، بــه طـور تقریبــاً انحصـــاری کلیه فعالیت‌های پردازش و محاسبات الکترونیک در مراکز مهم تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و دانشگاهی کشور را برعهده داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]