اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960504255647442

آیا سرآشپزهای ایرانی موفق شده‌اند وارد این فهرست شوند؟

راهنمای «میشلن»، فهرست اسرار آمیز بهترین رستوران‌های جهان

کد: 13960504255647442

https://goo.gl/BL7GYi

، تهران , (اخبار رسمی): فهرستی که انتشار آن از سال 1900 توسط برادران میشلن، برای ترغیب مردم به خودرو سواری (و در نتیجه جذب مشتری برای لاستیک) شروع شده بود، امروزه معتبرترین راهنمای مرموز معرفی رستوران در جهان است. در این مطلب با اشاره‌ای با تاریخچه این لیست، با یک ایرانی حاضر در آن آشنا می‌شویم.

راهنمای «میشلن»، فهرست اسرار آمیز بهترین رستوران‌های جهان
راهنمای «میشلن»، فهرست اسرار آمیز بهترین رستوران‌های جهان

بازرس‌های میشلن همواره ناشناسند و حق ندارند هویت خود را حتی برای والدینشان افشا کنند!

به گزارش رستوران فاهیتا ریپابلیک، برادران «میشلن» (بله، همانهایی که کارخانه تولید لاستیک خودرو هم تأسیس کردند) در سال 1900 و وقتی فقط 3500 خودرو در کل فرانسه تردد می کردند، فهرست راهنمایی را شامل: جاده های فرانسه، نحوه تعویض لاستیک خودرو، مهمانخانه ها، هتل‌ها و رستورانهایی که راننده‌ها می توانستند در جاده های فرانسه از آن استفاده کنند منتشر کردند و طی ده سال این فهرست رایگان را به اکثر کشورهای اروپایی توسعه دادند.انتشار این فهرست در جنگ جهانی اول دچار وقفه شد، اما وقتی در سال 1920 از سر گرفته شد.برادر‌ها متوجه شدند که قسمت رستوران این فهرست، بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته است. میشلن‌ها، ایده ای به ذهنشان رسید: داورانی را استخدام کردند که به طور ناشناس به این رستوران‌ها سر بزند، غذا بخورد و به آنها نمره بدهد.

این سنت از آن زمان ادامه دارد و امروزه لیست میشلن برای بسیاری از شهرهای دنیا منتشر می شود: پاریس، میلان، نیویورک، توکیو، دبی و ...بازرسهای میشلن همواره ناشناسند و حق ندارند هویت خود را حتی برای والدینشان افشا کنند. این موضوع در طول سالها دستمایه اعتراضها، شوخی ها، ساخت فیلم و ... شده است.این لیست سالانه منتشر می شود و تغییر وضعیت یک رستوران از سه ستاره به دو ستاره (و بالعکس)، اضافه و کم شدن رستورانها به فهرست و ... معمولاً سر و صدای زیادی به پا می کند و البته در سرنوشت اقتصادی رستوران هم شدیداً تأثیر گذار است.

 

سرآشپز ایرانی حاضر در لیست میشلن:

ایرانی‌های موفق در دنیا کم نیستند، وقتی مهندس، پزشک، هنرمند و دانشمند موفق زیاد داریم، حتماً سرآشپزهای موفق ایرانی هم زیادند.یکی از آنها «کامران سروش» است. شاید او را به عنوان داور برنامه پر طرفدار «دستپخت» در تلویزیون به یاد بیاورید. کامران سروش به مدت 34 سال در بریتانیا رستوران و شرکت‌های کیترینگ داشته است و مهمترین افتخارش: رستورانش برای 5 سال متولی، رتبه بهترین رستوران ولز را در راهنمای میشلن از آن خود کرد. کامران سروش یکی دو سالی است که به ایران برگشته و در کنار داوری در برنامه دستپخت، در موسسات و دانشکده‌های مختلف آشپزی و هتلداری ایران تدریس می کند. او این روزها پروژه ای بزرگ را برای راه اندازی مجموعه رستورانهای «تگزاسی/مکزیکی» با نام «فاهیتا ریپابلیک» در تهران شروع کرده است. شعبه اول مجموع رستورانهای او در پاسداران تهران، همانطور که پیش بینی می شد، یک ماه پس از شروع فعالیت شلوغ و پر مشتری است.

این رستوران در خیابان پاسداران، بالاتر از گلستان هشتم، روبروی پمپ بنزین واقع است و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 26653840 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فاهیتا ریپابلیک

اولین رستوران به سبک Tex Mex در ایران (طبخ غذا به روش تگزاسی - مکزیکی) با مدیریت کامران سروش مالک و سر آشپز یکی از بهترین رستوران های ولز با بیش از ۳۴ سال سابقه آموزشی و اجرایی در تلویزیون HTV انگلستان و ولز . داور برنامه دستپخت و همچنین مدرس موسسات و دانشکده های مختلف آشپزی و هتلداری ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]