اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960525258177543

دائره‌المعارف گل‌سنگ‌‌شناسی ایران تدوین می‌شود

کد: 13960525258177543

https://goo.gl/R9wnuw

، (اخبار رسمی): مدیر موزه گل‌سنگ‌شناسی ایران گفت:به زودی دائره‌المعارف و فلور گل‌سنگ‌شناسی منتشر می‌شود.

دائره‌المعارف گل‌سنگ‌‌شناسی ایران تدوین می‌شود
دائره‌المعارف گل‌سنگ‌‌شناسی ایران تدوین می‌شود

از گل‌سنگ‌ها برای تعیین شاخص تغییرات زیست‌محیطی، آلودگی هوا و رفع استرس‌های محیطی استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، دکتر محمد سهرابی، مدیر موزه گل‌سنگ‌شناسی ایران گفت: این افتخار را داریم که اولین موزه و هرباریوم تخصصی ذخایر ژنتیکی ایران را  با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح کردیم.

وی افزود: این موزه از دو جنبه دارای اهمیت است، بعد آموزشی و بعد پژوهشی. از نظر آموزشی برای رشد سطح آگاهی و فرهنگ عموم جامعه در حوزه گل‌سنگ‌شناسی و هم برای دانشجویان این رشته و در بعد پژوهشی نیز از آنجا که بخش عمده گل‌سنگ‌ها در سطح کشور ناشناخته است اطلاعات این علم در بین دانشجویان این رشته افزایش پیدا می‌کند و علاقه‌مندان به این رشته فرصت‌های تحقیقاتی مختلفی را در راستای معرفی ظرفیت‌های ملی گل‌سنگ‌شناسی به دست می‌آورند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زیست‌فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران اظهار داشت: از گل‌سنگ‌ها برای تعیین شاخص تغییرات زیست‌محیطی، آلودگی هوا و رفع استرس‌های محیطی استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین برای تقویت ایمنی بدن، درمان برخی از بیماری‌های گوارشی و حتی پارکینسون و آلزایمر نیز کاربرد دارد. همین‌طور گل‌سنگ‌ها کاربردهای مختلفی در صنعت عطرسازی، رنگرزی و همچنین تزئینات مینیاتوری دارند.

دکتر سهرابی با بیان این مطلب که موزه در دو بخش مجزا طراحی شده‌است گفت: اولین موزه گل‌سنگ‌شناسی ایران به دو بخش مجزا تقیسم شده است که بخش اول نمونه‌هایی هستند که بیشتر جنبه معرفی دارند و قابل لمس برای بازدیدکنندگان و دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که بخش بسیار جذابی هست. این بخش قابلیت مشاهده نمونه‌ها در زیر میکروسکوپ برای بازدیدکنندگان را دارد.

وی اظهار داشت: در بخش دوم نمونه‌های غیرقابل لمس به معرفی گونه‌های مختلف گل‌سنگ‌شناسی ایران پرداخته می‌شود که در آن جنبه‌های کاربردی زیست‌فناوری، دارویی و علوم مرتبط معرفی می‌شود و برای کشف گونه‌های جدید، کاربردهای جدید، سفرهای اکتشافی هم بخش‌های جدید به روزرسانی خواهد شد.

این محقق گل‌سنگ‌شناسی ایران در ادامه یادآور شد: کتاب دائره‌المعارف گل‌سنگ‌شناسی ایران یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که در راستای هویت‌بخشی و شناسنامه دار کردن و اعتباربخشی و تهیه فهرست سرخ انجام شده‌است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران

سازمان پژوهشهای علمی وصنعتی ایران به عنوان نهاد حمایتی برای عملیاتی کردن سیاست ها و برنامه ها در زمینه ایجاد،حمایت و توسعه فنّاوری در سطح ملی است. هدف اصلی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران حمایت از ایجاد فنّاوری (تحقیق و توسعه ) در سطح ملی خواهد بود و برای این منظور می‌کوشد تا از طریق اعمال حمایت ها و ارائه تسهیلات (‌علمی ، فنی ، مالی ، حقوقی ، اداری و فرهنگی) و فراهم آوردن ترتیبات لازم برای تعامل بهره‌ور و مؤثر عرضه و تقاضای فنّاوری زمینه های رشد خلاقیت و نوآوری ، به کارگیری نتایج تحقیقات و تجاری کردن فنّاوری های حاصل از تحقیق و توسعه را در یک فضای رقابتی فراهم آورد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]